استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 754826
دوشنبه - 10 تیر 1398 - 17:57

دولت باید در انجام تعهدات سفر به خراسان شمالی جدی باشد

عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به این استان گفت: دولت باید در انجام تعهدات سفر پیشین خود به خراسان شمالی جدی باشد و رئیس‌جمهور قول‌هایش را عملی کند.

دولت باید در انجام تعهدات سفر به خراسان شمالی جدی باشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی اکبری با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی اظهار کرد: سفر مقامات مختلف و مسئولین عالی‌رتبه کشور به مناطق مختلف خیرات و برکاتی را برای مردم به همراه دارد که در این سفر رئیس‌جمهور نیز می‌توان از دو جنبه بررسی لازم را انجام داد.

وی عدم اجرای برخی مصوبات سفر گذشته و همچنین آغاز پروژه‌های جدید را جنبه‌های مدنظر در سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی از نگاه نمایندگان دانست و افزود: انتظار است که تیم تحقیقی سفر رئیس‌جمهور که به بررسی تعهدات سفر پیشین می‌پردازند راهکاری برای انجام تعهدات مانده ارائه کنند زیرا نخستین مطالبه مردم و نمایندگان از رئیس‌جمهور نتیجه مصوبات سفر گذشته به استان است.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی جنبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به استان را ارائه خدمات جدید به مردم عنوان و خاطرنشان کرد: دولت با همه تنگناهای مالی باید به مشکلات جدید ایجادشده در استان بپردازند و برای رفع آن‌ها اقدامات و دستورات لازم را اعلام کند.

وی ارائه خدماتی همچون راه‌های روستایی و آب شرب در مناطق محروم استان را ازجمله مشکلات مدنظر برای سفر پیش رو رئیس‌جمهور به استان بیان کرد و افزود: این مشکلات در ظرفیت سفر گذشته روحانی به خراسان شمالی دیده نشده و اکنون می‌توان برای رفع آنها در این سفر اقدامات لازم را انجام داد.

عضو کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس همچنین خواستار تحقق بخشی از خواسته‌های مردم در این سفر شد و ادامه داد: استانداری و مجمع نمایندگان استان با ارائه گزارش‌های لازم این خواسته‌ها را به رئیس‌جمهور منتقل می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعیین تکلیف پروژه‌های وعده داده‌شده در سفر گذشته رئیس‌جمهور به خراسان شمالی گفت: کلنگ زنی‌های پروژه‌های اجرایی نه در این دولت بلکه در دولت‌های گذشته نیز بعضاً به سرانجام نرسیده و این اتفاق در کشور کم نیست بلکه شاید در دولت‌های آینده نیز تمام این پروژه‌ها به سرانجام نرسد اما ازجمله مطالبات جدی طی سه سال اخیر انجام تعهدات دولت در سفر گذشته به استان است.

اکبری ادامه داد: نمایندگان تذکرات مختلفی را برای اجرای مطالبات مردم از سفر گذشته داده‌اند و دولت باید در انجام وظایف و تعهدات گذشته خود جدی باشد.

وی در انتها میزان اجرایی شدن مصوبات سفر گذشته به استان را ازجمله خواسته‌ها و پیگیری‌های نمایندگان استان و مردم عنوان کرد و افزود: برخی پروژه‌های مهم همچون فاز ۲ پتروشیمی خراسان شمالی از حیث اشتغال برای استان حائز اهمیت است که باید رئیس‌جمهور قول خودشان را عملی کنند.

 حسن روحانی در خردادماه سال ۹۴ به خراسان شمالی تنها سفر خود در قامت رئیس‌جمهور را انجام داد که بر اساس اعلام استاندار خراسان شمالی در واپسین روزهای سال ۹۷ میزان ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این سفر باقی‌مانده است.

انتهای پیام/ر