استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 830586
چهارشنبه - 27 شهریور 1398 - 10:37

دولت باید حمایت ویژه از توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها داشته باشد

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه با افزایش احتمالی قیمت بنزین اقبال مردم به اتوبوس بیشتر خواهد شد، گفت: به همین خاطر باید حمایت ویژه از توسعه ناوگان اتوبوسرانی در کلان‌شهرها صورت گیرد.

دولت باید حمایت ویژه از توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به احتمال قوی افزایش قیمت بنزین در آینده، اظهار کرد: به دلیل عدم ارائه خدمات مناسب در سال‌های اخیر درصد سهم استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش یافته و با قیمت پایین بنزین هم اقبال مردم به خودرو شخصی و تاکسی بیشتر بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه با افزایش احتمالی قیمت بنزین اقبال مردم به اتوبوس بیشتر خواهد شد تصریح کرد: به همین خاطر باید حمایت ویژه از توسعه ناوگان اتوبوسرانی در کلان‌شهرها صورت گیرد.
آتش زر با اشاره به برخی مصوبات شورای شهر که در هیات تطبیق استان رد می‌شود، گفت: شورای شهر تمام زوایای یک طرح را بررسی می‌کنند و سپس به تصویب می‌رسانند اما به تازگی هیات تطبیق عنوان کرده که مصوبات باید در کمیته‌ای نیز از نظر قانونی بررسی شود.
وی گفت: در خصوص قیمت‌گذاری‌ها هم همین مساله است و زمانی که شورا تعرفه‌ها و قیمت‌ها را مشخص می‌کند هیات تطبیق تصویب آن‌ها را منوط به تصویب در کارگروه تنظیم بازار و غیره می‌کند؛ تسلطی که شورا به این مسائل دارد این کمیته‌ها یک دهم این تسلط را هم ندارند.