با حضور معاون وزيرراه و شهرسازي

دهمین مرکز معاینه فنی استان اصفهان به بهره برداری رسید

دهمین مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین ونیمه سنگین استان اصفهان با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی ورئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور و جمعی از مسئولان و مقامات محلی افتتاح شد.

دهمین مرکز معاینه فنی استان اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهندس عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی ورییس سازمان در مراسم افتتاح این مرکز با تاکید بر لزوم به روز سازی و نگهداری از ناوگان حمل ونقل افزود:  حفظ و نگهداری از ناوگان حمل‌ونقل بعنوان ثروث ملی کشور با توسعه مراکز معاینه فنی مکانیزه ممکن است.

حسن نیا  در آیین افتتاح دهمین مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین ونیمه سنگین شهرستان شاهین شهر اظهار داشت: حدود ۳۹۵ هزار ناوگان باری و مسافری در حال حاضر در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور فعال هستند.
وی افزود: حفظ و نگهداری راه ها و زیر ساخت ها و همچنین ناوگان حمل و نقل جاده ای ما به عنوان یک ثروت ملی نیازمند اندیشیدن تمهیدات ویژه است.
 یکی از اهرم های ما برای حفظ این ثروت ملی و حفظ و ارتقای کیفیت راه ها و ناوگان حمل و نقل توسعه مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین است.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ظرفیت های حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان گفت: با توجه به وسعت استان اصفهان تعداد مراکز معاینه فنی ، باید متناسب با نیازهای موجود استان تعریف شود.
حسن نیا خاطر نشان کرد: کشور ما ۱۹ میلیون وسیله نقلیه دارد که بر اساس برنامه های چشم انداز ، توسعه کمی و کیفی این وسایط نقلیه مورد اهتمام و توجه خاص مسئولان قرار دارد.
​بر اساس این گزارش مهدی خضری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در آئین افتتاح این پروژه اظهار کرد: ایجاد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در مسیرهای اصلی عبور ومرور استان اصفهان یکی از اهداف چشم انداز اداره کل راهداری وحمل ونقل استان اصفهان بوده است .
وی گفت :  این مرکز با سرمایه بیش از ۳۰میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده است و با راه‌اندازی آن ارائه خدمات به دارندگان خودروهای سنگین در شهرستان شاهین شهر به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای ترانزیتی استان اصفهان تسهیل شد.
بر اساس این گزارش مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز با اشاره به  فعالیت  ۴۶۰ شرکت حمل و نقل و ۳۵ هزار ناوگان فعال در بخش حمل‌ونقل کالا در استان اصفهان خاطرنشان کرد:  ارزیابی فنی خودروهای سنگین یکی از راه های پیشگیری از حوادث جاده ای و بروز مشکلات متعاقب آن برای دولت و جامعه است.
 وی با تاکید بر اهمیت راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در اصفهان تصریح کرد: هزینه ای که برای پیشگیری از حوادث جاده ای انجام می شود به مراتب از هزینه هایی که دولت، جامعه و خانواده های آسیب دیدگان پس از حوادث متحمل می شوند به مراتب کمتر است.
خضری یکی دیگر از مواهب راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین را کمک به افزایش کیفیت هوا و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد .
یادآور می‌شود پیش از این ۹ مرکز معاینه فنی مکانیزه در استان اصفهان راه‌اندازی و بهره‌برداری شده است.