تولیدی » دهاقان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 229919
پنجشنبه - 26 بهمن 1396 - 13:08

دهاقان منطقه مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اکبر ترابی  در جلسه مجمع بسیج شهرستان دهاقان با اشاره به درآمد حاصل از نصب انرژی خورشیدی در پشت بام منازل افزود: هر مشترک دهاقانی که دارای اشتراک برق است می تواند در پشت بام منزلش انرژی خورشیدی را نصب کرده و ماهانه ۷۲۰ هزار تومان درآمد کسب کند، کشاورزان […]

دهاقان منطقه مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اکبر ترابی  در جلسه مجمع بسیج شهرستان دهاقان با اشاره به درآمد حاصل از نصب انرژی خورشیدی در پشت بام منازل افزود: هر مشترک دهاقانی که دارای اشتراک برق است می تواند در پشت بام منزلش انرژی خورشیدی را نصب کرده و ماهانه ۷۲۰ هزار تومان درآمد کسب کند، کشاورزان نیز می‌توانند از انرژی خورشیدی در کنار زمین کشاورزی خود استفاده و درآمد کسب کنند.

مدیر امور برق شهرستان دهاقان، خاطرنشان کرد: اکنون در کشور استفاده از انرژی خورشیدی محقق شده و سازمانی هم برای بمنظور بهره برداری از این نوع انرژی تشکیل تا زمینه ایجاد نیروگاهها در کشور به وجود آید.

وی اظهار کرد: چنانچه کشاورز، دامدار و مرغداری بتواند در زمینه انرژی خورشیدی به میزان هر ۱۰۰ کیلووات ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند، این هزینه در طول سه سال به دست می آید.

ترابی تصریح کرد: شهرستان دهاقان به سبب نبود آلایندگی زمینه مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی است و همه شهروندان و حتی کشاورزان، دامداران و مرغداران نیز می‌توانند با استفاده از این انرژی درآمد کسب کنند.

مدیر اداره برق شهرستان دهاقان افزود: میزان استفاده کشور ایران از انرژی پاک دو درصد است در حالی که در اروپا بیشترین استفاده از انرژی های نو می شود و اروپایی ها۲۰ درصد از انرژی خود را از این طریق بدست می آورند.

انتهای پیام/ ۲۰۷/نصیری