استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 606740
پنجشنبه - 20 دی 1397 - 17:45
گزارشی از افتتاح مرکز همیاران جوان شورای شهر بجنورد؛

دلواپسی برخی حضار و فاصله میان حرف و عمل / دلت را بزرگ کن!

افتتاح مرکز همیاران جوان شورای شهر بجنورد طی روزهای گذشته حواشی خاصی را در خود داشته که نشان از فاصله میان حرف تا عمل مدیران شهری بجنورد داشت.

دلواپسی برخی حضار و فاصله میان حرف و عمل / دلت را بزرگ کن!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، در روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه به مناسبت روز فتوت و جوانمردی در شورای اسلامی شهر بجنورد مراسمی با عنوان آیین افتتاحیه دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد و اعضای حاضر در این مراسم نیز تعدادی از جوانان فعال از کانون‌های دانشگاهی و شهری بودند، اما مطلبی که بایستی به آن توجه کرد حواشی پررنگ‌تر از متن این مراسم بود.

در ابتدای این مراسم شعارهایی نظیر حمایت از جوانان دغدغه مند این شهر، عدم استفاده ابزاری از جوانان برای مقاصد سیاسی و اجتماعی توسط مسئولان شهری بجنورد که به عنوان میزبان در جلسه حضور داشتند بیان می‌شود.

موضوع از نقطه‌ای آغاز شد که پس از سخنرانی شهردار بجنورد، و بر خلاف روند برگزاری این مراسم، تعدادی از جوانان حاضر در سالن همایش به بیان دغدغه‌های خود می‌پردازند.

اما محور مسائلی که این جوانان مطرح کردند چه بود؟

مسائلی همچون دغدغه‌های اشتغال جوانان بجنوردی، دغدغه کمبود بودجه در کار فرهنگی و اسراف، عدم اولویت‌بندی مناسب برای بودجه‌های شهری و درنهایت از بازیچه دست شدن جوانان برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی برخی از مسئولین حاضر در جلسه مطرح شد.

متأسفانه باید گفت که بیان این دغدغه‌ها و انتقادات به مزاج برخی‌ها خوش نیامده بود و می‌خواستند آرای عمومی و جو حاکم بر این مراسم را به نفع خود قالب کرده و این جوانان را حاشیه‌ساز بخوانند و در پی آن نائب رئیس پارلمان محلی بجنورد این جوانان را تعدادی دلواپس خوانده و به‌تحقیر و کوچک شمردن آن‌ها می‌پردازد.

حرف تا عمل!

شعار عدم استفاده ابزاری از جوانان برای مقاصد سیاسی بر روی زبان سخنرانان و از سویی دیگر دعوت از دبیر حزب اعتماد ملی در استان به‌عنوان آخرین سخنران این مراسم یکی از پارادوکس‌های معناداری بود که  فاصله حرف تا عمل را بیش‌ازپیش زیادتر می‌کرد.

لازم به ذکر است که هرچه به تاریخ رویدادهای سیاسی مهم کشور نزدیک می‌شویم برخی مسئولین به دنبال ایجاد و حمایت از پایگاه‌های اجتماعی و سرشار از انگیزه که در جوانان بیشتر به چشم می‌خورد حرکت کرده و در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خود اقداماتی را انجام می‌دهند.

دلت را بزرگ کن!

در پایان این مراسم که همه جوانان به سمت محل افتتاح دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد فراخوانده شده بودند دیالوگ‌های میان رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد و یکی از جوانان دغدغه مند بجنوردی که  در این مراسم به بیان مطالب خود پرداخته بود قابل‌تأمل است.

وی از رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد می‌خواهد که برای اظهارات غیرمنطقی و غیراخلاقی نائب رئیس این شورا که جوانان را این‌گونه تخریب می‌کند پاسخی قانع‌کننده و مستدل بیاورد اما چیزی به‌جز جمله ” دلت را بزرگ کن و محکم و استوار باش” حاصلش نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد به این جوان می‌گوید: دغدغه‌هایی که شما مطرح کردید جای هیچ‌گونه حاشیه‌سازی را نداشت و کاملاً منطقی بود اما من مقداری می‌توانم به همکار خودم گوشزد نمایم که چه مباحثی را مطرح کند.

گذر زمان و رونمایی از فعالیت‌های این مجموعه‌ها در آینده، قطعاً نمایش‌دهنده اهداف مسئولان شهری بجنورد در ایجاد این پایگاه‌های اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/