تولیدی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 112175
دوشنبه - 23 مرداد 1396 - 15:00
خبرنگار: ابراهیم قربانی

دغدغه ما برقراری توازن در رشد سمن‌ها است

مومنیان گفت: برقراری توازن در رشد متناسب خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کاشان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرمانداری کاشان است.

دغدغه ما برقراری توازن در رشد سمن‌ها است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون استاندار و فرماندار کاشان در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان کاشان اظهار کرد: نیازها آن قدر زیاد و متنوع است که پیشرفت امور در سطح کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها با مشارکت و همکاری مردم امکان پذیر است و لذا فلسفه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد آن است که کارها به وسیله مردم انجام شده و نیازها مرتفع شود.

حمیدرضا مومنیان افزود: ساختار سازمان‌های مردم نهاد، مردمی و برگرفته از ظرفیت‌های اجتماعی بوده و غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که بخشی از مسئولیت‌های دولت در حوزه اجتماعی را برعهده گرفته و با استفاده از قابلیت‌های مردمی در جهت رفع مشکلات آن حوزه اقدام می کند و از این‌رو ضروری است تا اقدامات انجام گرفته مجموعه سازمان‌های مردم‌نهاد با هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری و با چشم‌انداز مشخص سیاستگذاری و هدایت شود.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم‌نهاد بازوی پرتوان دولت و نظام هستند، تصریح کرد: اگرچه ممکن است کارهای عمومی، گروهی و اجتماعی به خصوص در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد با نقاط ضعف و قوت همراه باشد، اما با این وجود در جمع‌بندی نهایی حضور مردم برای رفع نیازهای خودشان، شهر و منطقه ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مومنیان خاطرنشان کرد: ضروری است برنامه‌ریزی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مرتبط به صورت اصولی و تخصصی و متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی منطقه و شهرستان تعریف و عملیاتی شود و لذا پیشنهاد می‌شود که مسئولان سازمان های مردم نهاد، ارتباط خود را با نخبگان و صاحب‌نظران به خصوص در حوزه‌های دانشگاهی تقویت کرده تا از ظرفیت‌های موجود برای آموزش، توانمندسازی و ارتقاء کیفی مجموعه استفاده و بهره برداری کنند.

معاون استاندار اصفهان گفت: برقراری توازن در رشد متناسب خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کاشان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرمانداری کاشان است و در صورتی این موضوع محقق می‌شود که نیازهای مردم و منطقه به خوبی احصا و اولویت‌ها مشخص شود و آنگاه ظرفیت‌های مردمی متناسب با نیازها و اولویت‌ها سازماندهی شود.

فرماندار کاشان با بیان اینکه می‌توان با کمک صاحب‌نظران و فرهیختگان جامعه، نقشه راه مناسب تعریف و سیاستگذارها را بر اساس آن استوار کرد، گفت: فرمانداری کاشان در نظر دارد با بررسی و ارزیابی فعالیت سمن‌ها وظیفه نظارتی خود را با دقت بیشتر پیگیری کرده و تشکل‌هایی که فعالیت بیشتر دارند تقویت و تشکل‌هایی که فعالیت ندارند، اصلاح یا حذف کرده و تشکل های جدید و توانمند را جایگزین کند.

انتهای پیام/