استانها » الناز حسینی » تولیدی » کردستان
کد خبر : 872209
یکشنبه - 12 آبان 1398 - 12:26

دست‌های مهربان حاشیه‌های شهر سنندج را رنگ‌آمیزی کرد

کارگاه رایگان نقاشی با موضوع «دست‌های مهربان» و «زندگی» در محلات حاشیه‌نشین و نواحی منفصل شهر سنندج برگزار شد.

دست‌های مهربان حاشیه‌های شهر سنندج را رنگ‌آمیزی کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، کارگاه رایگان نقاشی با موضوع «دست‌های مهربان» و «زندگی» در محلات حاشیه‌نشین و نواحی منفصل شهر سنندج برگزار شد.

مربی نقاشی و برگزارکننده این کارگاه‌ها گفت: کودکان در حاشیه‌های شهر از هرگونه امکاناتی محروم هستند و این محرومیت و کمبود شدید در زمینه فرهنگی هم کاملا مشهود است.

نگین وکیلی با بیان این‌که همراه با البرز فاطمی، همسرشان موضوع برپایی کارگاه‌های نقاشی در این نواحی برایشان دغدغه شده بود، افزود: کارگاه اول را در محله حاشیه‌نشین فرجه با حدود ۶۰ کودک برگزار کردیم که در برابر استقبال شدیدی قرار گرفتیم و تعداد بیشتری درخواست حضور در این کارگاه را داشتند.

کارشناس ارشد گرافیک و نقاشی اظهار کرد: پس از دیدن فضا و استقبال پرشور بچه‌ها تصمیم گرفتم هر دو هفته یک بار برای بچه‌های حاشیه‌نشین کارگاه نقاشی رایگان برگزار کنم و اگر شرایط و امکاناتی مهیا باشد برای زنان و مادران آنان نیز در راستای درآمدزایی و کارآفرینی کارگاه هنرهای تزیینی و ویترای برگزار می‌کنم.

وکیلی با اشاره به تأثیر برگزاری این کارگاه‌ها ادامه داد: کارگاه آموزش نقاشی کودکان حاشیه بسیار عالی و باشکوه برگزار شد، طوری که به گفته مادر بچه‌ها دو ماه چشم انتظار این کلاس‌ها بودند و کودکان با شوق و ذوق و محبت می‌پرسیدند: «خاله نگین توروخدا کی برمی‌گردی» البته این موضوع درباره بچه‌های روستای ننله بود.

وی یادآور شد: در همه گزارش‌ها و ورکشاپ‌های دیگر با شوق و ذوق بچه‌ها روبه‌رو شدم. عشق ورزیدن به بچه‌ها بهترین توفیق و هدیه‌ای بود که خدا به من داد و به بچه‌ها قول دادم هر دو هفته یک بار برای بچه‌ها حاشیه شهر ورکشاپ نقاشی کودک، قصه‌گویی و کارگاه کاردستی برگزار می‌کنم.

وی گفت: بنابراین کارگاه‌های آموزش رایگان نقاشی را در نواحی منفصل شهری ننله و حسن‌آباد ادامه دادم.

وکیلی افزود: کودکان حاشیه‌نشین بیشتر به توجه و آموزش نیاز دارند؛ چون آن‌ها را به زندگی امیدوارتر و نگاهشان را رنگارنگ‌تر می‌کند. آموزش نقاشی و هنر کودکان در حاشیه باید گسترده‌تر و هدفمندتر اجرا شود و تمامی ارگان‌ها جُنگ‌های شادی و کلاس‌های آموزشی وکارگاه‌های کارآفرینی برای کودکان و والدینشان را به‌صورت مستمر و هدفمند اجرا نمایند.