استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 767797
یکشنبه - 23 تیر 1398 - 19:19

دست‌به‌دست هم از مشکلات عبور می‌کنیم/ کاهش نرخ بیکاری به ۱۰.۸ درصد

رئیس‌جمهور گفت: در طول یک سال اخیر طبق آمار بیکاری داریم اما کاهش‌ یافته است و از ۱۲ درصد اکنون به ۱۰.۸ درصد رسیده و ۳۲۱ هزار اشتغال از بهار امسال نسبت به بهار پارسال ایجاد شده است.

دست‌به‌دست هم از مشکلات عبور می‌کنیم/ کاهش نرخ بیکاری به ۱۰.۸ درصد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در دیدار با مردم شیروان پیش از ظهر امروز اظهار کرد: حضور مردم برای ایجاد وحدت است تا مشت قدرت به کسانی که مشغول توطئه هستند.

وی افزود: در پناه امام هشتم در برابر تمام قدرت‌ها می‌ایستیم و پیروزی نهایی از آن ملت ایران است.

رئیس‌جمهور ادامه داد:  چهارده ماه است که بزرگترین قدرت اقتصادی جهان سخت‌ترین تحریم را  بر ملت ایران تحمیل کرده که اگر این تحریم ها علیه هر ملت دیگری بود آن کشور از پای درمی‌آمد اما ملت مقاوم ایران اسلامی در طول این چهارده ماه باقدرت در برابر آنان ایستادگی کردند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها در هر مسیر اجتماعی، سیاسی، حقوقی پیش رفتند شکست خوردند که ازجمله در سازمان ملل و اجتماعات گوناگون و در هفته اخیر در آژانس بین‌المللی هیچ کشوری به آنها اعتنا نکرد و در شورای حکام جز چند کشور محدود، دیگر کشورها از ملت ایران حمایت کردند.

روحانی ادامه داد: این اتفاقات به معنای پیروزی و موفقیت ملت و نظام جمهوری اسلامی است و در دادگاه بین‌المللی که از امریکا شکایت بردیم، مرحله اول محکوم شد.

وی در ادامه گفت: مردم ایران اگر کسی امروز ادعا کند ملت ایران در سایه این فشارها در اراده‌اش تزلزلی ایجادشده ناروا و دروغ است و اگر کسی امروز مدعی شود نظام و دولت و ملت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند سخنی نارواست.

رئیس‌جمهور در جمع مردم شیروان ادامه داد: مشکلات در کشور داریم و در شرایط سختی زندگی می‌کنیم اما دست‌به‌دست هم دادیم در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور می‌کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: به رغم تشدید تحریم ها ملت ما ملتی پیروز بوده چرا که که امروز ۹.۵ میلیارد بدهی خارجی  داریم که با ۲۵ درصد کاهش بدهی‌ها نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد که با فشارهای کشورهای خارجی بخشی از بدهی‌ها را نیز پرداخت کردیم.

روحانی ادامه داد: مشکل بزرگ امروز ما بیکاری است و باید در کنار یکدیگر جوانان،مردان، زنان مشغول کار و تلاش باشند و از بیکاری فاصله بگیرند و در طول یک سال اخیر طبق آمار بیکاری داریم اما کاهش‌یافته است که از دوازده درصد اکنون به ۱۰.۸ دهم درصد رسیده و  ۳۲۱ هزار اشتغال از بهار امسال نسبت به بهار پارسال ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما سختی داریم اما دل زنده هستیم و روحیه بلندی در برابر دشمنان داریم و در هوای گرم و سرد و در تمام شرایط در کنار یکدیگریم.

وی به پروژه‌های استان خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد که علی‌رغم سختی‌هایی که ایجادشده که می‌توان به طرح بزرگ اقتصادی شمش آلومینیوم جاجرم بااعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

روحانی در ادامه افزود: امروز  در برق و آب ۳۷۰۰ میلیارد تومان طرح افتتاح خواهد شد که نیروگاه گازی شیروان، بخش فاز بخار و همچنین پست برق آن، امروز به‌عنوان یک بخش بزرگی که می‌تواند برق استان را تأمین کند افتتاح خواهد شد.

وی به افتتاح سد و کانال چندیر راز و جرگلان را مورداشاره قرارداد و گفت: در سایه این سد آب‌رسانی به سی روستا با جمعیت ۲۱۰۰۰ نفر و آبیاری ۵۶۰ هکتار و اشتغال‌زایی ۲۵۰۰ نفر انجام می‌شود

رئیس‌جمهور به میزان تولید برق در کشور نیز اشاره کرد و افزود: ما در اغاز انقلاب فقط هفت هزار مگاوات برق داشتیم و اکنون از شش سال بیش از ۱۲ هزار مگاوات بیشتر شده و در آغاز انقلاب ۱۹ سد داشتیم و امروز ۱۷۹ سد فعال است.

وی ادامه داد: در طول شش سال ۳۵ سد تکمیل و افتتاح‌شده یعنی ملت در احیای کشور تلاشش را روزافزون می‌کند به‌نحوی‌که در این سفر ۸۱۱ میلیارد تومان طرح آغاز می‌شود.

روحانی به وعده‌های ۴ سال گذشته خود به مردم خراسان شمالی نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۴ قول‌هایی که دادیم بخشی از آنها اجرا و بخشی دیگری از آن نیمه‌کاره مانده است.

وی به پروژه‌های بزرگ استان نیز اشاره کرد و گفت: برای تکمیل بزرگراه بجنورد به گرگان ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود.

رئیس‌جمهور راه‌آهن در این استان را پروژه دیگر مهم برای مردم خراسان شمالی دانست و افزود: این مسیر ریلی از جوین به اسفراین متصل می‌شود که ۲۰۰ میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا می‌کند.

وی در انتها به تخصیص اعتبار هفت میلیارد تومانی برای تکمیل ورزشگاه‌ها و امکانات ورزشی استان اشاره کرد و گفت: مجموعه اعتباراتی که در این سفر از سوی دولت و صندوق ملی و بخش ارزی به میزان پنج هزار و پانصد میلیارد تومان خواهد بود که نشان می‌دهد این دولت به فکر مردم خراسان شمالی است.

انتهای پیام/ق