تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 395877
شنبه - 3 شهریور 1397 - 12:21

دستیار گوگل به کنترل تلویزیون ال جی فرمان می‌دهد

تلویزیون‌های ال جی با نام تجاری ThinQ از این به بعد میزبان دستیار صوتی گوگل در هفت بازار جهانی جدید خواهند شد.

دستیار گوگل به کنترل تلویزیون ال جی فرمان می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،ال جی اعلام کرده است که دستیارهای گوگل در تلویزیون های ا‌ل جی در هفت بازار جهانی جدید استرالیا، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، اسپانیا و انگلستان به زودی آغاز خواهد شد.

ماه ژانویه، ال جی در رویداد CES 2018 اعلام کرده بود که تلویزیون‌های برند ThinQ در ایالات متحده آمریکا به زودی به گوگل اسیستنت مجهز خواهند شد و سبب هوشمندتر شدن هرچه بیشتر تلویزیون‌های ال جی خواهد شد. مجددا ال جی در نمایشگاه IFA 2018 اعلام کرد که این ویژگی به زودی در ماه مارس در هفت بازار جدید رونمایی خواهد شد.

بنابراین بیشتر تلویزیون‌های ال‌جی مجهز به پلتفرم هوش مصنوعی AI ThinQ ساخت ۲۰۱۸ در سه ماهه چهارم امسال از دستیار گوگل پشتیبانی خواهند کرد.  ساکنین کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، اسپانیا یا انگلستان که دارای تلویزیون ال جی هستند، در ماه های آینده دستیارصوتی گوگل را به تدریج دریافت خواهند کرد. دستیار گوگل در این تلویزیون های ال جی ، از زبان محلی و اصلی این مناطق پشتیبانی خواهد کرد که شامل زبان های انگلیشی، فرانسوی، آلمانی، کره ای و اسپانیایی خواهد بود.

دستیار گوگل در بازارهای جدید در تمامی تلویزیون‌های webOS ال‌جی مجهز به هوش مصنوعی در دسترس خواهد بود و امکانات متنوع و گسترده‌ای را در بسیاری از زبان‌ها ارائه می‌دهد. با کمک این دستیار، کاربران می‌توانند وظایف روزانه خود را مدیریت کنند، به دنبال پاسخ بگردند یا لوازم خانگی هوشمندی که با این دستیار سازگاری دارند را کنترل نمایند.

فقط کافیست کلید میکروفون را فشار داده و نگه دارند تا اطلاعات مورد نیاز خود را بپرسند؛ مثل پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، ساعت کار رستوران‌ های نزدیک، جدیدترین نتایج مسابقات ورزشی. علاوه بر این، آنها می‌توانند نور منزل را بدون اختلال در تجربه مشاهده کم کنند. دستیار گوگل با کمک سرویس Google Photos لحظات دوست‌داشتنی کاربران خود را با عکس‌هایشان در تلویزیون ال‌جی به نمایش می‌گذارد.

کاربران در بازارهای انگلیسی زبان همانند آمریکا و بریتانیا و استرالیا نیز می توانند تلویزیونهای ThinQ خود را به سخت افزار اصلی گوگل هوم متصل کنند و سپس با استفاده از دستورات صوتی، عملکرد تلویزیون را کنترل کنند. کاربران در بازارهای غیر انگلیسی زبان نیز از این قابلیت تا پایان سال ۲۰۱۸ بهره‌مند خواهند شد. این ویژگی شما را قادر می سازد تا با استفاده از اسپیکر هوشمند و یا حتی با تلفن همراه خود، کنترل تلویزیون را در قسمت دیگری از خانه به دست بگیرید.