استانها » البرز
کد خبر : 583893
یکشنبه - 2 دی 1397 - 20:45
سرپرست پلیس‌آگاهی البرز مطرح کرد

دستگیری متهم اختلاس ۱۴ میلیارد تومانی/ باند سارقین خودرو متلاشی شد

سرپرست پلیس‌آگاهی استان البرز از اختلاس ۱۴ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: باند سارقین خودرو و سندسازی متلاشی شد.

دستگیری متهم اختلاس ۱۴ میلیارد تومانی/ باند سارقین خودرو متلاشی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان این اداره برگزار شد، گفت: پرونده اختلاس ۱۴ میلیاردی از یکی از بانک‌ها در دست بررسی است.

وی از دستگیری متهم این پرونده خبر داد و افزود: مشخص شد فرد با یکی از کارمندان بانکی تبانی داشته است و ۱۴ میلیارد تومان با اسناد سازی از بانک خارج شده است.

سرپرست پلیس‌آگاهی استان البرز با بیان اینکه در ابتدا این پرونده توسط پلیس فتا پیگیری شده است، اظهار کرد: تعداد زیادی سند در حین دستگیری متهم کشف شد.

نادربیگی یادآور شد: بررسی سندها نشان می‌داد فرد با فعالیت در یکی از دفترخانه‌های استان اقدام به تهیه سند قلابی کرده و تا کنون ۲۲ ملک سندسازی و فروخته است.

وی مساحت املاک و زمین‌هایی که فرد متهم سند سازی کرده است را بیش از ۲۴ هزار و ۶۵۰ متر مربع برشمرد و ادامه داد: این املاک و زمین‌ها در مهرشهر، فردیس، کیانمهر و سایر مناطق استان بوده است و بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان ارزش آن‌ها بوده است.

سرپرست پلیس‌آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه کارمند بانک و سایر عوامل دفترخانه مذکور دستگیر و بازجویی شدند، اضافه کرد: بازپرس این پرونده همکاری چشم‌گیری با پلیس‌آگاهی داشته است.

سو‌ء استفاده ۱۱۰ میلیون تومانی کارمند بیمه فاش شد

نادربیگی در ادامه به دستگیری یک خانم کارمند بیمه اشاره کرد و گفت: این فرد به سوءاستفاده از اسناد پرداخته و ضمن سند سازی اقدام به دریافت خسارت از بیمه کرده است.

وی افزود: در این میان ۱۱۰ میلیون تومان میزان خسارتی بوده که متهم با همکاری و سندسازی برای ۳۷۵ نفر از بیمه دریافت کرده است.

سرپرست پلیس‌آگاهی استان البرز تصریح کرد: طی این پرونده تا کنون ۶ نفر دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها اقدام به ساخت مهر جعلی کردند و ۱۰ مهر نیز از این دو نفر کشف شده است.

۲۷۰ فقره سرقت وسایل داخلی خودرو/ شناسایی ۱۷۶ مالباخته

نادربیگی همچنین به شناسایی باند چهار نفره سارقین وسایل داخل خودرو توسط پلیس‌آگاهی اشاره کرد و ادامه داد: این افراد به سرقت ۲۷۰ فقره قطعات داخل خودرو اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه طی این پرونده ۱۷۶ نفر مالباخته شناسایی شده است، شیوه سرقت این افراد را (کلافه) اعلام کرد.

باند سارقین خودرو به ۲۰ فقره دزدی اعتراف کردند

نادربیگی در ادامه سخنان خود به شناسایی باند سارقان فردیسی اشاره کرد و یادآور شد: این باند اقدام به سرقت خودروها از غرب تهران می‌کردند و سپس اموال مسروقه را به جنوب کشور انتقال می‌دادند.

وی با بیان اینکه این پرونده بیش از سه ماه کنترل و بررسی شد، اضافه کرد: این باند پنج نفره از سه مرد و دو زن تشکیل شده بود که در این میان دو نفر زن و شوهر بودند.

سرپرست پلیس‌آگاهی استان البرز از کشف ۶ خودرو مسروقه در حین دستگیری این باند خبر داد و گفت: ارزش این خودروها ۸۰۰ میلیون تومان ارزیابی شد؛ همچنین یک قبضه اسلحه به همراه فشنگ جنگی در حین دستگیری این باند کشف شد.

نادربیگی با بیان اینکه این افراد به انجام ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند، اظهار کرد: یکی از اعضای باند فوق پس از باز کردن درب خودروها اقدام به برنامه‌ریزی جدید برای خودرو مسروقه کرده و برنامه قبلی آن را به صورت کامل حذف و پاک می‌کرده است.

وی از باسابقه بودن یکی از اعضای باند خبر داد و اضافه کرد: پلیس تهران، سیستان و بلوچستان و کرمان این فرد را تحت تعقیب داشته است؛ همچنین فردی که در اهواز این خودروها را دریافت کرده توسط پلیس شناسایی شده است.

سرپرست پلیس‌آگاهی با بیان اینکه عملیات دستگیری این باند از ۱۱ شب تا ۵ صبح ادامه پیدا کرده است، گفت: تا کنون ۶ مالباخته توسط پلیس شناسایی شده است.

انتهای پیام/و