استانها » البرز
کد خبر : 660715
دوشنبه - 13 اسفند 1397 - 20:15
رئیس‌کل دادگستری البرز:

دستگاه قضا مخالفتی با استقلال کانون وکلا ندارد

رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: دستگاه قضا مخالف استقلال کانون وکلا نیست بلکه باید شرایط بررسی شود و نظر موافقین و مخالفین را بشنویم تا تصمیم‌گیری درستی صورت گیرد.

دستگاه قضا مخالفتی با استقلال کانون وکلا ندارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز،  شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز وکیل که در سالن همایش شهیدان نژادفلاح برگزار شد با بیان اینکه جامعه وکلا بخشی از خانواده دستگاه قضا هستند، گفت: دستگاه قضاء مخالف استقلال کانون وکلا نیست، مفهوم استقلال برای ما باید به درستی تفهیم شده باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اهمیت حق نظارت قوه‌ قضاییه و اینکه حیات و دوام کانون وکلای دادگستری با فعالیت مستمر در قوه‌قضائیه محقق خواهد شد، تصریح کرد: عده‌ای در داخل قوه‌قضاییه سعی به ایجاد فاصله دارند و برخی دیگر در کانون وکلا این شرایط را به وجود آوردند، در حالی که ما یک خانواده هستیم و این اقدام به نفع هیچ یک از ما نیست.

این مقام مسؤول اظهار کرد: وکلای دادگستری بهترین مرجع برای نظارت هستند و چشم دادگستری برای وکالت در میان قضات می‌باشند، نباید یک مبحث بصورت یک طرفه مورد قضاوت قرار گیرد، موضوع حذف آزمون کانون وکالت نیز که با مخالف‌های متعددی همراه بود باید بررسی شود و نظر موافقان را نیز بشنویم.

بازنگری قانون بد توسط مجلس انجام شود/دستگاه قضا مجبور به اجرای قانون است

فاضلیان با بیان این مهم که اگر مدعی قانون‌مداری هستیم باید برای اجرای آن تلاش کنیم تصریح کرد: دستگاه قضا مجبور به اجرای قانون‌های مصوب شده است حتی اگر ایراد داشته باشد، اگر قانونی بد است توسط مجلس بازنگری شود.

فاضلیان با تاکید بر جایگاه وکیل‌ها و شغل وکالت، اضافه کرد: این شغل امانت بزرگی است ک به دوش ما گذاشته شده است و باید در مسیر درست قدم برداریم چرا که فکر و جهت ما برای اجرای عدالت است.

وی در محور دیگر سخنان خود با بیان این مطلب که پیام این جلسات باید همدلی و اتحاد باشد باید مشکلات و دغدغه‌ها را کنار بگذاریم تا به یک نقطه نظر مشترک برسیم، تصریح کرد: مهمترین آفت یک تشکیلات و مجموعه خود بزرگ‌بینی است؛ اینکه تصور کنیم بهتر از دیگران فکر و عمل می‌کنیم اشتباه است باید تواضع در رفتار خود داشته باشیم.

فاضلیان در پایان با اشاره به رشادت‌های شهیدان و بزرگان انقلاب و کشور خطاب به وکلای حاضر در همایش گفت: اقداماتمان را باید با شهدا و ایثارگران مقایسه کنیم تا متوجه شویم راه زیادی داریم که باید برای رسیدن به هدف طی کنیم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲ /س/۲