از سوي معاون وزير راه و شهرسازي ابلاغ شد:

دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری و روستایی

با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات و ساماندهی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری و روستایی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانهای سراسر کشور ابلاغ شد.

دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری و روستایی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت: این دستورالعمل به استناد آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در پنج فصل و ۱۴ ماده تدوین و جهت اجرا به ادارات استانی ابلاغ شده است.

حسن‌نیا، تصریح کرد: براساس ماده ۱۴ این دستورالعمل، در صورت ارتکاب هریک از تخلفات مندرج در جدول ذیل این ماده، موضوع با دعوت از مالک ناوگان در کمیسیونی متشکل از مدیرکل، معاون حمل و نقل و مسئول واحد حقوقی اداره‌کل استان رسیدگی و باتوجه به نوع، دفعات و تکرار تخلفات نسبت به تذکر یا غیرفعال نمودن کارت هوشمند ناوگان مربوطه تا مدت حداکثر یکسال اتخاذ تصمیم خواهد شد.
وی افزود: در موارد خاص و حسب ضرورت کمیسیون ویژه در ستاد با حضور نمایندگان دفاتر ستادی، تشکیل و مطابق مفاد این ماده، تصمیم‌گیری خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی عمده‌ترین تخلفات را به شرح ذیل اعلام کرد: وجود نقص فنی حادث یا مستمر تهدیدکننده ایمنی در وسیله‌نقلیه، فقدان تجهیزات مورد نیاز در وسیله‌نقلیه، فقدان برگ معاینه فنی، بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و گواهی تایید صلاحیت ناوگان حمل مواد خطرناک، واگذاری وسیله‌نقلیه به راننده فاقد مدارک مجاز و معتبر، بروز تصادف منجر به جرح یا فوت ناشی از نقص فنی وسیله‌نقلیه و سایر موارد مربوط به عدم رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان که موجب کاهش ایمنی و اختلال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای می‌گردد.