استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 875021
سه شنبه - 14 آبان 1398 - 20:00

دستاوردهای واکسیناسیون در کشور چشمگیر است

رئیس اداره بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اسفراین گفت: طی اجرای طرح ایمن‌سازی، دستاوردهای واکسیناسیون در کشور به صورت بسیار چشمگیری به نمایش درآمد.

دستاوردهای واکسیناسیون در کشور چشمگیر است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین، سید محسن زهرایی عصر امروز در همایش یک روزه واکسیناسیون در اسفراین بابیان اینکه اجرای طرح واکسیناسیون از سال ۶۳ در کشور اجرا شد اظهار کرد: با آموزش و مشارکت مردم و مبلغین پوشش این طرح به حدی رسید که در سال ۷۴ موفق به حذف کزاز نوزادی در کشور شدیم.

وی افزود: بیماری آبله ریشه‌کن شده و فلج اطفال در کشور نیز  با پوشش گسترده واکسیناسیون به صفر رسیده است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون با واکسن حداقل از مرگ ۳۰۰ هزار نفر به‌واسطه بیماری هپاتیت ” بی ” پیشگیری شده است.

زهرایی از تولید واکسن در کشور زیر نظر نظارت‌های سخت‌گیرانه سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: هیچ واکسنی عارضه جدی ندارد اما بی‌تردید ایمنی و پایداری بلندمدت را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتها گفت: طی اجرای طرح ایمن‌سازی، دستاوردهای واکسیناسیون در کشور به صورت بسیار چشمگیری به نمایش درآمد.

انتهای پیام/