ابراهیم قربانی » تولیدی » خبر پوششی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 844237
سه شنبه - 9 مهر 1398 - 13:35
روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه

در شش ماهه اول سال ۹۸: ۲۱۶ مورد عمل آنژیوپلاستی و ۸۰۶ مورد عمل آنژیوگرافی در بیمارستان شهید بهشتی انجام شد

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، از انجام ۲۱۶ مورد عمل آنژیوپلاستی و ۸۰۶ مورد عمل آنژیوگرافی در این بیمارستان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، از انجام ۲۱۶ مورد عمل آنژیوپلاستی و ۸۰۶ مورد عمل آنژیوگرافی در این بیمارستان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر محمد رضا شریف ضمن گرامیداشت هفتم مهرماه روز جهانی قلب، با اشاره به بستری شدن بیش از ۲۱۰۰ بیمارقلبی در این مدت گفت: در چند دهه گذشته بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا و نیز کشور ما بوده است.

وی افزود : از ابتدای سال تا کنون، ۴۷ بیمار تحت عمل جراحی تعبیه باطری و تعداد ۱۲۲ مورد آنالیز باطری و ICDانجام شده است.

مدیر گروه قلب دانشگاه نیز، از انجام بیش از ۱۰۰۰ مورد تست ورزش ، ۴۳۰۰ مورد اکو کاردیوگرافی ، بیش از ۴۳ هزار نوار قلب برای بیماران بستری و بیش از ۲۶۰۰ نوار قلب برای مراجعین سرپایی برای بیماران قلبی در این مدت خبر داد و خاطر نشان کرد: تمام بیمارانی که با درد حاد قلبی به بیمارستان مراجعه می کنند، بدون انتظار و اتلاف وقت توسط پزشک کشیک، مورد معاینه قرار گرفته و تحت درمان متناسب با شرایط قرار می گیرند.

دکتر حسن رجبی مقدم ادامه داد: بیش از ۴۰۰ بیمار قلبی توسط پزشکان متخصص قلب و عروق در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این مرکز در ۶ ماهه اول سال ۹۸ ویزیت و معاینه شده اند.

وی، ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه، خواستار حمایت پایدار و مستمر در جهت تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز و فعال شدن مجدد بخش جراحی قلب و پذیرش دستیار قلب شد.

ابراهیم قربانی