مجتبی آراسته

در سال‌جاری؛۴۳ هزار مترمربع زمین دولتی در آران‌وبیدگل آزادسازی شد

 رییس اداره راه و شهرسازی آران‌وبیدگل گفت: ۴۳ هزار مترمربع از زمین‌های دولتی تصرف شده در این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون آزادسازی شده است.

در سال‌جاری؛۴۳ هزار مترمربع زمین دولتی در آران‌وبیدگل آزادسازی شد

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس اداره راه و شهرسازی آران‌وبیدگل گفت: ۴۳ هزار مترمربع از زمین‌های دولتی تصرف شده در این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون آزادسازی شده است.

مجتبی آراسته روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ارزش تقریبی زمین‌های آزادسازی شده با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، نزدیک به ۲۷۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: آزادسازی‌ این زمین‌های دولتی در قالب چهار فقره پرونده در ۶ ماهه نخست امسال صورت گرفته که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته کاهشی ۱۰ درصدی داشته است.

رییس اداره راه و شهرسازی آران‌وبیدگل اضافه کرد: این شهرستان در رتبه چهارم آزادسازی زمین‌های ملی و دولتی در استان اصفهان است؛ تصرف غیرقانونی زمین‌ در بین برخی به یک فرهنگ نادرست تبدیل‌ شده که در این راستا برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها در کنار آگاهی‌ رسانی، برخورد جدی با متصرفان بر پایه قانون در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت مقابله با پدیده زمین خواری، تاکید کرد: آزادسازی زمین‌های متعلق به بیت المال به طور قاطع و با استفاده از راهکارهای قانونی همچنان به جد پیگیری خواهد شد.

آراسته در ادامه از مردم آران‌وبیدگل خواست تا پیش از هر گونه اقدامی برای خرید زمین و ملک، نخست نسبت به دریافت استعلام‌های لازم از واحد املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی اقدام کنند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با ۶۱۰ هزار هکتار وسعت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.