استانها » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 878110
شنبه - 18 آبان 1398 - 20:56
پیام شنل قرمزی به کودکان؛

در زندگی گاهی باید ترس را تجربه کرد

نمایش شنل قرمزی از کشور ایتالیا در دومین روز برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، با دو اجرا در ساعات ۱۵ و ۱۸ در تالار اصلی مجتمع بوعلی سینا روی صحنه رفت.

در زندگی گاهی باید ترس را تجربه کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، یکی از بازیگران این نمایش درباره علت تأخیر در آغاز اجرای نمایش اول به خبرنگار ایسنا گفت: به علت اینکه تجهیزات فنی سالن ابن سینا تنظیم نبود در ابتدا کمی مشکل داشتیم.

بازیگر نقش گرگ این نمایش خود را معرفی کرد و گفت: ۱۱ سال است که کار بازیگری را انجام می دهم و نخستین بار است که با این گروه در جشنواره بین المللی شرکت می کنم و به همدان می آیم اما نخستین تجربه ام برای حضور در جشنواره های بین المللی ایران، شش سال پیش بود که در جشنواره بین المللی تهران شرکت کردم.

آمالیا بازیگر نقش شنل قرمزی نیز خود را این گونه معرفی کرد: من بازیگر و دنسر هستم و سه سال است که با این گروه همکاری می کنم. مخاطبان اصلی این نمایش از کودکان چهار ساله آغاز می شود اما به علت پیام هایی که دارد می تواند مخاطبان بزرگسال را نیز جذب کند.

وی درباره دیگر نمایش های حاضر در جشنواره اظهار کرد: ما تا کنون فرصت دیدن نمایش های جشنواره را نداشتیم اما احساس خوبی در کنار مردم همدان داشته ایم.

دادیا مالیکتی، دیگر بازیگر این نمایش نیز بیان کرد: من بازیگر، دنسر و عکاس هستم و با این اجرا در جشنواره های دیگری هم شرکت کرده ام.

وی در پاسخ به این سوال که تکنیک اجراها برای سن کودکان مناسب بوده یا نه؟ گفت: بله ما قصد داشتیم این پیام را به کودکان بدهیم که در زندگی گاهی باید ترس را تجربه کنند و به علت وجود مخاطبان بزرگسال نیز این کار لازم بود.

این بازیگر با بیان اینکه اوقات خوبی را در ایران و همدان گذرانده ایم، افزود: از عوامل فنی سالن تشکر می کنیم چرا که از صبح روز گذشته در سالن بودند و کار تنظیم نور و صدای صحنه این سالن را انجام دادند.

وی درباره اینکه برای اجرای نمایش خود در ایران صحنه هایی از نمایش را حذف کرده اند یا خیر؟ گفت: ما مجبور شدیم برخی از صحنه های این نمایش را تغییر دهیم و به علت محدودیت هایی که وجود داشت ما برخی از بخش های اجرا که می توانست خیلی برای مردم جالب تر باشد را تغییر دادیم و این موضوع باعث شد تجربه دیگری برای ما رقم بخورد.

خانم لواما گرامنیا، کارگردان این نمایش هم همراه گروه به جشنواره نیامده بود.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.