معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید عنوان کرد:

درشهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش‌بینی شود

اراده دولت بر این است تا جبران مافات کند ، امیدواریم در توسعه زیر ساخت‌ها و نهضت ملی مسکن جهش قابل توجهی را داشته باشیم.

درشهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش‌بینی شود

به گزارش خبرنگار ربیع، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید از مهمترین محورهای وزرات راه و شهرسازی است.

علیرضا جعفری در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شهر جدید بهارستان با اشاره به آغاز ساخت شهر جدید شیخ بهایی به عنوان چهارمین شهر جدید استان اصفهان، اظهار داشت: ساخت شهر جدید شیخ بهایی در ۲۵ کیلومتری شمال شرق اصفهان در منطقه کمشچه است.

وی افزود: ظرفیت فاز اول شهر جدید شیخ بهایی ۳۰ هزار واحد مسکونی است و سرریز متقاضی نهضت ملی مسکن شهرهای جدید بهارستان، فولاد شهر و همچنین اصفهان در این شهر جدید مستقر خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید از مهمترین محورهای وزرات راه و شهرسازی است، تصریح کرد: تأمین نیاز مسکن و تعیین تکلیف زمین با قابلیت احداث شهر جدید چهارم از دیگر برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان است.

جعفری ادامه داد: با توجه به بالا بودن نیاز مسکن در اصفهان، تأمین این نیاز اساسی مردم در اولویت کارهای دولت قرار دارد و در شهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش‌بینی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به رویکرد برای ارتقای کیفیت زندگی دیگر بدنبال مرتبه‌سازی نیستیم چرا که این شیوه با ذائقه فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد و با همین هدف نیز به دنبال احداث شهر جدید چهارم در استان اصفهان هستیم.

زهرا نصیری