تحلیل ها » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 228254
سه شنبه - 24 بهمن 1396 - 11:36

درسی که نجفی از ‌جرائم کرباسچی گرفت!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۴۵ میلیارد تومان بودجه‌ برای شهرداری تهران در سال ۹۷ درنظر گرفته شده تا برای آنچه «پاداش اتفاقی»! نامیده شده، هزینه شود. مشخص نیست پاداش مدیران شهرداری چند رقمی است که ۴۵ میلیارد تومان صرفاً برای پاداش‌های یک سال باید در اختیار شهرداری باشد، یعنی روزی ۱۲۳ میلیون تومان! چقدر […]

درسی که نجفی از ‌جرائم کرباسچی گرفت!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۴۵ میلیارد تومان بودجه‌ برای شهرداری تهران در سال ۹۷ درنظر گرفته شده تا برای آنچه «پاداش اتفاقی»! نامیده شده، هزینه شود. مشخص نیست پاداش مدیران شهرداری چند رقمی است که ۴۵ میلیارد تومان صرفاً برای پاداش‌های یک سال باید در اختیار شهرداری باشد، یعنی روزی ۱۲۳ میلیون تومان! چقدر نجومی گرفتن‌ها عادی شده که رسمی و صریح برایش ردیف بودجه هم تعریف می‌شود! قرار است مدیران شهرداری پایتخت چه کار ویژه‌ای کنند و تاکنون در این چند ماه چه کار خارق العاده‌ای کرده‌اند که شایسته چنین پاداشی باشند؟ هنوز دو هفته نشده که وضعیت شهر را در یک بحران عادی و معمولی مثل بارش برف در تهران دیدیم؛ پاداش هم ‌می‌خواهند؟!

روزنامه آفتاب یزد در بخشی از سرمقاله خود با اشاره به این موضوع می‌نویسد: «روزی ۱۲۳ میلیون پاداش اتفاقی یعنی خیانت به من و شما. اینجا آنقدر سوءمدیریت، سوء رفتار، سوء‌استفاده و «سوء»های دیگر رخ می‌دهد که کسی شایستگی و لیاقت پاداش گرفتن ندارد. بنابراین بهتر است این بساط جمع شود. » سرمقاله آفتاب یزد که ‌ به قلم سردبیر هم است، در ادامه یادداشتی که علیه چنین ردیف بودجه‌ای است، از اصولگرایان بد می‌گوید و به شکل کودکانه‌ای صریحاً می‌نویسد: «اصولگرایان و محافظه‌کاران دور برندارند! صرفا در جریان باشید که اصلاح طلبان (البته از نوع واقعی آن) به درجه‌ای از عقلانیت رسیده‌اند که هرکس حتی اگر دکتر محمدعلی نجفی باشد پا کج گذاشت، نهیب بزنند. بنابراین «ما» فرسنگ‌ها جلوتر هستیم.»

ادبیات سرمقاله در حد جدل دبستانی‌هاست وقتی فخر داشتن خوراکی خوشمزه‌تر را به هم می‌فروشند و شاید زبان‌شان هم برای زبان درازی بیرون باشد و پز ما بهتریم و ما خوب‌تریم بدهند! و از این رو جایی برای جوابگویی نمی‌گذارد؛ صرفاً یادآوری می‌کنیم که باشد، شما خوبید، اما آنچه امروز به عنوان پاداش اتفاقی در شهرداری دوستان اصلاح طلب تعیین شده، یادآور خاطرات دوران شهرداری غلامحسین کرباسچی، محکوم اقتصادی است که بارها در دادگاه در مورد ارقامی که بابت پرداخت غیرقانونی آنها متهم بود و محکوم شد، گفت که به مدیرانش پاداش داده و حالا محمدعلی نجفی با عبرت از دادگاهی و محکوم شدن کرباسچی، ترجیح داده با یک ردیف بودجه من درآوردی! آن را قانونی کند تا فردا روزی اگر صدای پاداش‌های نجومی شهرداری درآمد، او هم بتواند مثل نوبخت سخنگوی دولت در مورد حقوق‌های نجومی، بگوید تخلفی روی نداده است! روشن است اگر دست مجلس و دولت و شورا و شهرداری در یک کاسه باشد، دزدی‌ها هم می‌تواند قانونی باشد. حالا شاید آفتاب یزد هم متوجه شده باشد که بحث خوب‌تری آنها نیست، بحث آن است که در دوران کرباسچی و بعد هم سال‌های متمادی حقوق نجومی گرفتن در دولت، اصلاح طلبان و رفقای کارگزارانی شان آنقدر کاربلد شده‌اند که حالا همه مدل پرداختی را قانونی کنند؛ حتی اگر شرعی نباشد!

تیتر تقلبی روزنامه اصلاح‌طلب علیه جمهوری اسلامی
تیتر روزنامه بهار روی عکس بزرگی از راهپیمایی ۲۲ بهمن و پرچم بزرگ ایران این است که «۴۰ سال بس است، کینه را رها کنید»! این تیتر با توجه به تیترهای ریز روی عکس که نقل قول از رئیس جمهور در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن است، به نظر می‌رسد از قول حسن روحانی است، اما در متن سخنان روحانی این جمله به این شکل وجود ندارد و آنچه روحانی گفته اینگونه است که «بیایید کینه‌ها را رها کنیم، چند سال کینه و سخن ناروا گفتن، همه برادر، مسلمان و ایرانی هستیم. رها کنید مسائل کوچک را. » تفاوت روشن است؛ روزنامه بهار کل عمر نظام را با « کینه» توصیف می‌کند، اما جمله حسن روحانی چنین چیزی را نمی‌گوید. روزنامه بهار که اکنون در آغاز چهل سالگی نظام به همه این ۴ دهه که حداقل در ۳۰ سال آن هم جناحی‌های روزنامه بهار در صدر امور کشور بوده‌اند، توهین می‌کند. این همان روزنامه‌ای است که سال ۹۲ همزمان با عیدغدیر، در سرمقاله ولایت امیرالمومنین و طرح آن در غدیر خم را به طور کامل منکر شد و رد کرد.