درخشش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پانزدهمین جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی کشور

روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و روابط‌عمومی شش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها در پانزدهمین جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی، موفق به کسب رتبه برتر در سطح ملی و استانی شدند.

درخشش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پانزدهمین جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی کشور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، همزمان با چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و حضور بیش از ۴۰۰ نفر از دست‌اندرکاران روابط‌عمومی برگزار شد، پانزدهمین جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی ایران به منظور ارایه دستاوردها و توانمندی‌های روابط‌عمومی‌‌ها و کمک به اعتلای روابط‌عمومی در کشور برگزار و از ۵۰ برگزیده روابط‌عمومی کشور تقدیر شد که از آثار ارسالی در بخش‌های مختلف به دبیرخانه سمپوزیوم براساس ارزیابی‌های هیأت داوران، روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش ملی در زمینه «اطلاع‌رسانی» موفق به کسب رتبه برتر و تندیس گردید.

براساس این گزارش، مجموعه روابط‌عمومی سازمان و استانها در جشنواره مذکور بیشترین میزان کسب رتبه برتر را در میان روابط‌عمومی‌های کشور داشتندکه روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در بخش خلاقیت و نوآوری و همچنین تکریم ارباب‌رجوع، استان خراسان‌شمالی در بخش ارتباطات رسانه‌ای، استان خوزستان در بخش خلاقیت و نوآوری، استان لرستان در  بخش تکریم ارباب‌رجوع، استان یزد در بخش مهندسی فرهنگی و توسعه فرهنگ خاص و استان خراسان‌رضوی در بخش پژوهش ارتباطی حائز رتبه برتر شدند.
این گزاش حاکی است، در مراسم افتتاحیه چهاردهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تأکید بر لزوم توسعه جهان‌بینی‌ها از سوی مسئولان حوزه روابط‌عمومی در کشور و پرهیز از خودنگری و نگاه به جهان‌نگری، گفت: روابط‌عمومی‌ها هر مقدار از پیرامون خود را ببینند، به همان میزان می‌توانند روی آن تأثیر بگذارند، این پیرامون می‌تواند از خود تا جهان متفاوت باشد.
وی با اشاره به راهکارهای مختلفی که برای تبلیغات در جوامع مطرح است، تبلیغ صرف و یا تولید انبوه را در جهت راضی نگه داشتن مخاطبان امروزی ناکافی دانست و با تأکید بر لزوم توجه مسئولان حوزه روابط‌عمومی به موضوع مشتری‌مداری گفت: امروز روابط‌عمومی‌ها باید با نگاه ویژه به مشتریان، تمام نیازهای ذهنی و روانی آنها را برطرف کنند. این مسئله چنانچه با نگاهی جهانی جلو برود، یقینا تأثیر بیشتری خواهد داشت.
همچنین در این مراسم سفیدی دبیرکل این سمپوزیوم ضمن گرامیداشت یاد مرحوم میرزابابا مطهری‌نژاد از پیشکسوتان روابط‌عمومی ایران و با اشاره به لزوم برقراری ارتباط موثر میان مسئولان و افکار عمومی از طریق روابط‌عمومی‌ها و همچنین رسانه‌ها در برهه حساس کنونی گفت:
کشور ما در مقطع دشواری قرار گرفته و این می‌طلبد که فعالان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی به صورتی باورانه‌تر و نظام مندتر افکار عمومی را که آماج یک جنگ رسانه‌ای شدید قرار گرفته است، آگاه کنند.
دبیرکل چهاردهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با اشاره به سیر تضعیف روابط‌عمومی‌ها در کشور از بیش از یک دهه قبل و به خصوص از سال ۱۳۸۴یادآور شد: ما به مدیران متخصص و توانمند در حوزه روابط‌عمومی‌ها نیاز داریم؛ کسانی که به واقع از پسِ این کار برآیند.
سفیدی بر لزوم تلاش دولت در جهت  اعمال تصمیمات جدی در این زمینه تأکید کرد و افزود: آنچه موجب شگفتی است این است که چرا به‌رغم تصدیق برخی دولتمردان درخصوص ذات اطلاع‌رسانی در کشور، اراده‌ای برای حل این مشکل مشاهده نمی‌شود؟
وی با اشاره به اهمیت تخصصی شدن کار روابط‌عمومی‌ها در عین توسعه بخشی به آن در دوره کنونی که شاهد تحولات فزاینده در حوزه اطلاع‌رسانی به ویژه در فضای مجازی هستیم، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی بهنگام و آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به مشکلات و واقعیات موجود و در انداختن طرح های کارشناسان برای حل این مشکلات، از ضروریات فعالیت روابط‌عمومی‌ها است.
سفیدی با اشاره به اینکه در آستانه ورود به تحولاتی اساسی در حوزه اطلاع‌رسانی در جهان هستیم، هشدار داد اگر روابط‌عمومی‌ها در کشور برای این دوران آماده نباشند و خودشان را از لحاظ دانشی به روزرسازی نکنند، یقینا میدان را به هجمه‌های روانی علیه جامعه می‌بازند و نمی‌توانند تأثیری در اقناع‌سازی افکار عمومی بگذارند.
لازم به ذکر است، چهاردهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی با موضوع روابط‌عمومی آینده و فضای مجازی و با حضور دکتر جکلین پورسل عضو هیأت مدیره انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی از کشور ایرلند ، اساتید، متخصصان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی کشور در محل کتابخانه ملی در تهران برگزار شد.