استانها » خبر دریافتی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 1015016
دوشنبه - 25 بهمن 1400 - 19:32

درخشش خوشنویسان همدانی در جشنواره بین‌المللی «سفیر»

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه همدان از درخشش هنرمندان خوشنویس همدانی در جشنواره بین‌المللی «سفیر» خبر داد.

درخشش خوشنویسان همدانی در جشنواره بین‌المللی «سفیر»
به گزارش پایگاه خبری ربیع، خسرو نجومی در گفت‌وگوهمدانیی، اظهار کرد: یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی خوشنویسی “سفیر” برگزیدگان خود را معرفی کرد و دو نفر از هنرمندن همدانی در این رویداد موفق به کسب رتبه شدند.

وی با بیان اینکه این جشنواره که به میزبانی کشور عراق برگزار و پنج رشته خط نستعلیق، نسخ، ثلث، کوفی و دیوانی را شامل می شود، افزود: در این رویداد خوشنویسان جوان همدانی علی سلطانی در خط ثلث حائز رتبه سوم و مصطفی تاجیان در خط نستعلیق شایسته تقدیر اعلام شدند و جوایزی نیز به آنها تعلق گرفت.

نجومی همچنین مطرح کرد: خطوط کوفی و دیوانی در ایران چندان مرسوم نیستند اما خوشنویسان ایرانی در سایر خطوط به ویژه در نستعلیق و ثلث سرآمد کشورهای جهان اسلام محسوب می‌شوند.

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه همدان اضافه کرد: در این دوره از جشنواره بین‌المللی خوشنویسی سفیر نیز رتبه‌ها و جوایز رشته‌های نستعلیق و ثلث را هنرمندان ایرانی از آن خود کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه خوشنویسی همدان طی سالیان گذشته خصوصا دو سال اخیر رشد چشمگیری داشته و به طور پیوسته شاهد موفقیت خوشنویسان توانمند شهرمان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستیم.