اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1035909
شنبه - 30 دی 1402 - 16:58
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در گفتگو با ربیع عنوان کرد:

درحوزه درمان کشورنیازمند یک بیمه گر مقتدر هستیم تا بتواند مدیریت منابع انجام دهد/بازنشستگی ۴۰۰ نیرو معضلی برای مدیریت درمان اصفهان/هزینه ۴ هزار میلیارد تومانی اصفهان در خرید خدمات درمان

علی رغم هزینه ها و تلاش هایی که در کشور در حوزه خرید خدمت درمان انجام می شود هنوز فاقد یک حرکت کمال یافته در حوزه بیمه ای هستیم که بتواند اقتضاعات بیمه گری را مشخص کند، در این زمینه باید خرید راهبردی را یک محور قرار دهیم چرا که با هزینه های انجام شده نیازبه یک بیمه گر مقتدر درکشور وجود دارد که در حوزه درمان بتواند مدیریت منابع انجام دهد.

درحوزه درمان کشورنیازمند یک بیمه گر مقتدر هستیم تا بتواند مدیریت منابع انجام دهد/بازنشستگی ۴۰۰ نیرو معضلی برای مدیریت درمان اصفهان/هزینه ۴ هزار میلیارد تومانی اصفهان در خرید خدمات درمان

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان،در گفتگو با ربیع درباره دستورالعمل جدید استخدامی سازمان تامین اجتماعی گفت: خواستار تسریع در اجرای این دستورالعمل هستیم چراکه در پایان سال حدود ۴۰۰ نیرو از درمان استان اصفهان بازنشسته خواهند شد که این امر باعث بروز مشکلاتی برای درمان مردم خواهد شد.

دکتر محمد رجالی،با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۰ هزار مورد بستری و ۴۸ هزار مورد عمل جراحی داشتیم که تقریباً این ارقام ۱۵درصد اعمال جراحی استان قلمداد می‌شود و با وجود ۹۰۰ تخت حجم قابل توجهی است که نشانه گردش کار گسترده‌ای خواهد بود افزود: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با همت همکاران حدود ۱۸ درصد پیشرفت ارائه خدماتی داشتیم.

وی بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال در حوزه بستری حدود ۱۰ درصد افزایش عملکرد داشتیم که جای امیدواری دارد.

وی تاکید کرد:حدود۷۰ درصد جمعیت استان اصفهان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و این آمار یعنی حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. دقیقاً ما به همین تعداد افرادی که داریم، مخاطبشان در حوزه درمان قرار می‌گیرند.

رجالی، افزود: در استان اصفهان در درمان مستقیم ۳ بیمارستان بزرگ به ظرفیت ۹۰۰ تخت و ۲۸ درمانگاه داریم که در حوزه خدمات بستری، پاراکلینیک و سرپایی که شامل آزمایشگاه، فیزیوتراپی و رادیولوژی است، به مردم به صورت رایگان خدمات ارائه می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان اظهارداشت:در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ میلیون خدمات سرپایی در حوزه درمان تامین اجتماعی داشتیم که این آمار حدود ۲۰ درصد خدمات درمانی استان را شامل می‌شود.

* چهار هزار میلیارد تومان در خرید خدمات درمان هزینه کرده ایم

رجالی گفت: وقتی ۶۰ درصد یعنی حدود ۴ هزار میلیارد تا کنون در بحث خرید خدمت درمان هزینه کرده ایم اهمیت مدیریت راهبردی بیشتر شناخته می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه علی رغم هزینه ها و تلاش هایی که در کشور در حوزه خرید خدمت درمان انجام می شود هنوز فاقد یک حرکت کمال یافته هستیم که بتواند اقتضاعات بیمه گری ما را مشخص کند و از آن دوریم. گفت: باید خرید راهبردی را یک محور قرار دهیم.

وی تاکید کرد:زمانی که وقت گذاری و هزینه می شود باید نتیجه آن منجر به یک بیمه گر مقتدر شود که در حوزه درمان بتوانند در کشورجهت دهی انجام دهد ؛در کشورهای توسعه یافته مدیریت منابع بسیار اهمیت دارد و شرکت های بیمه بدون مدیریت و هدف مندی هزینه نمی کنند .

*باید در حوزه خرید راهبردی مدیریت موثر و هدفمند داشته باشیم

رجالی گفت: این رسالت بر دوش ماست که در حوزه خرید راهبردی مدیریت موثر و هدفمند داشته باشیم با وجود اینکه برخی از فاکتورها در اختیار ما نیست و از مراجع بالا دستی باید در اختیار ما قرار گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، با اشاره به اینکه خرید راهبری باید برنامه استراتژیکی داشته باشد و استقلال آن بسیار مهم است افزود: این بازرسی برای ما حائز اهمیت است چرا که توسط یک ناظر بالا دستی انجام می شود و در این نوع نظارت مشکلات بهتر شناخته می شود .

رجالی تصریح کرد: اصفهان استان دوم کشور بعد از تهران از جهت تعداد بیمه شده است، اما دراین میان کمبود نیروی انسانی در اسناد بسیار مشهود است و اگر تدبیر استان نباشد با تشکیلات ابلاغی کار انجام نخواهد شد.

وی افزود ما در مراکز تابعه حدود ۲۵۰ هزار پرونده بیماریهای مزمن داریم و فعالیتهای تخصصی خوبی در این زمینه انجام شده و در تمامی مراکز رابط دیابت آموزش دیده داریم ولی آنطور که انتظار داریم کیفی نیست.

زهرا نصیری