استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » مرکزی
کد خبر : 776449
سه شنبه - 1 مرداد 1398 - 12:11

درآمد ۸۳ میلیاردی شهرداری اراک در بهار ۹۸

شهردار اراک گفت: شهرداری در سه ماهه نخست سال جاری ۸۳ میلیارد تومان درآمد داشته است.

درآمد ۸۳ میلیاردی شهرداری اراک در بهار ۹۸

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار اراک گفت: شهرداری در سه ماهه نخست سال جاری ۸۳ میلیارد تومان درآمد داشته است.

محمدکریم شفیعی در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص روند پیاده راه سازی خیابان حصار بیان کرد: در برنامه ارائه شده در ابتدای حضور در شهرداری اراک عنوان شد که براساس مطالعات انجام شده لازم است در بافت مرکزی شهر پیاده راه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اراک مسیرهای اطراف بازار و میدان شهدا باید پیاده راه شود، افزود: این طرح در مراحل پایانی تصویب است و طرح پیاده راه سازی نیز توسط مشاور در حال انجام است و حتی پیوست اجتماعی برای طرح مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به نظر پلیس مبنی بر اینکه عملکرد ترافیکی خیابان حصار صفر است و تنها به پارکینگ خودروها تبدیل شده است، گفت: کار به صورت علمی و مطالعاتی مناسب انجام شده است، اما به هرحال انجام هر کاری برای اولین مرتبه سخت و همراه با خطاست اما می‌طلبد که همراهی صورت گیرد تا کار با حداقل خطا پیش رود. شفیعی با بیان اینکه برای کف سازی خیابان در فاز نخست، سنگ گرانیت که با اقلیم اراک سازگار است در نظر گرفته شده است و در تلاشیم با حداقل هزینه و تراش آسفالت کف سازی انجام شود، افزود: با اجرای طرح برخی از کاربری‌ها تغییر خواهد کرد، عبور در خیابان متوقف نمی‌شود بلکه از پارکینگ شدن خیابان جلوگیری می‌شود و ۶ متر برای تردد خودروهای امدادی در نظر گرفته می‌شود.

شهردار اراک بودجه لازم برای کف سازی خیابان‌های حصار، میدان ارگ، ۶ متر خیابان محسنی، امیرکبیر مخابرات و سهام سلطان در طرح پیاده سازی را ۷۰ میلیارد تومان دانست.

وی در خصوص میزان درآمدهای شهرداری در سه ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته درآمد شهرداری اراک به جز درآمد سازمان‌های تابعه ۵۵ میلیارد تومان بوده است که امسال به ۸۳.۵ میلیارد تومان افزایش یافته است و در واقع بودجه سه ماهه نخست سال شهرداری اراک ۹۰ درصد تحقق داشته است.