استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 742000
یکشنبه - 26 خرداد 1398 - 16:00

دانش آموزان در کلاس‌های اوقات فراغت گواهینامه مهارت می‌گیرند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار «رونق تولید با مهارت‌آموزی و کارآفرینی» اجرا خواهد شد که در پایان به حاضرین گواهینامه مهارت اعطا می‌شود.

دانش آموزان در کلاس‌های اوقات فراغت گواهینامه مهارت می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی،  علی شورزاده در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت تابستان ۹۸ اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار «رونق تولید با مهارت‌آموزی و کارآفرینی» اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش نه تنها در ایام سال تحصیلی بلکه در زمان تعطیلی مدارس نیز برای دانش آموزان برنامه‌ریزی می‌کند. البته نفس کار برنامه‌های اوقات فراغت اختیاری و انتخابی است و دانش آموزان می‌توانند با توجه به علایق و توانایی‌های شخصی خود در کلاس‌های متنوع و مختلف شرکت نمایند.

وی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در حوزه مهارت‌های مختلف دسته بندی می‌شوند ؛ بخش اول مهارت‌های ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی مانند کلاس‌های آموزش قرآن، آشنایی با زندگی ائمه اطهار، تشکیل گروه‌های همخوانی، برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه و..، بخش دوم مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط‌آور همچون برگزاری دوره‌های آموزش عمومی  ، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، برگزاری اردوها و بازدیدها، اردوهای طرح هجرت و اردوی زیارت اولی‌ها و اردوهای مناطق مرزی و پیشتازان. بخش سوم مهارت‌های حرفه‌ای مانند برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های فشرده و زودبازده آشنایی با آموزش‌های مجازی، بخش چهارم  مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و بخش پنجم مهارت‌های ورزشی و سلامت .

شورزاده ادامه داد: فعالیت‌های اوقات فراغت متمرکز بر سه اصل برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت و ارزیابی  است. خواسته ما کیفیت بالای اجرای برنامه‌هاست. چه در شهرها و نقاط برخوردار و چه در مراکز بخش‌ها، حاشیه شهرها و روستاهای با جمعیت بالا .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص اوقات فراغت در سال جاری گفت: در حال حاضر کمیسیون‌های استانی و شهرستانی تشکیل‌شده و پایگاه‌های اوقات فراغت در شهرستان‌ها تشکیل‌شده و در حال تبلیغات و ثبت‌نام می‌باشند. هزینه اداره این کلاس‌ها از محل مشارکت دانش آموزان است .

شورزاده با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند گفت: کلاس اوقات فراغت در تابستان در ۸ هفته برگزار می‌شود و  در پایان دوره به دانش آموزان گواهی‌نامه مهارت اعطا می‌شود.

انتهای پیام/