به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی،  علی شورزاده در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت تابستان ۹۸ اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار «رونق تولید با مهارت‌آموزی و کارآفرینی» اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش نه تنها در ایام سال تحصیلی بلکه در زمان تعطیلی مدارس نیز برای دانش آموزان برنامه‌ریزی می‌کند. البته نفس کار برنامه‌های اوقات فراغت اختیاری و انتخابی است و دانش آموزان می‌توانند با توجه به علایق و توانایی‌های شخصی خود در کلاس‌های متنوع و مختلف شرکت نمایند.

وی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در حوزه مهارت‌های مختلف دسته بندی می‌شوند ؛ بخش اول مهارت‌های ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی مانند کلاس‌های آموزش قرآن، آشنایی با زندگی ائمه اطهار، تشکیل گروه‌های همخوانی، برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه و..، بخش دوم مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط‌آور همچون برگزاری دوره‌های آموزش عمومی  ، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، برگزاری اردوها و بازدیدها، اردوهای طرح هجرت و اردوی زیارت اولی‌ها و اردوهای مناطق مرزی و پیشتازان. بخش سوم مهارت‌های حرفه‌ای مانند برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های فشرده و زودبازده آشنایی با آموزش‌های مجازی، بخش چهارم  مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و بخش پنجم مهارت‌های ورزشی و سلامت .

شورزاده ادامه داد: فعالیت‌های اوقات فراغت متمرکز بر سه اصل برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت و ارزیابی  است. خواسته ما کیفیت بالای اجرای برنامه‌هاست. چه در شهرها و نقاط برخوردار و چه در مراکز بخش‌ها، حاشیه شهرها و روستاهای با جمعیت بالا .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص اوقات فراغت در سال جاری گفت: در حال حاضر کمیسیون‌های استانی و شهرستانی تشکیل‌شده و پایگاه‌های اوقات فراغت در شهرستان‌ها تشکیل‌شده و در حال تبلیغات و ثبت‌نام می‌باشند. هزینه اداره این کلاس‌ها از محل مشارکت دانش آموزان است .

شورزاده با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند گفت: کلاس اوقات فراغت در تابستان در ۸ هفته برگزار می‌شود و  در پایان دوره به دانش آموزان گواهی‌نامه مهارت اعطا می‌شود.

انتهای پیام/