استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 440726
جمعه - 30 شهریور 1397 - 18:55
امام‌جمعه شیروان:

دانش آموزان با بصیرت و عاشورایی در مدارس تربیت شوند

امام‌جمعه شیروان بر تربیت عاشورایی دانش آموزان توسط معلمین تأکید کرد و گفت: معلمان، دانش آموزان را باایمان، بصیرت و عاشورایی تربیت کنند تا امروز دشمن در جنگ اقتصادی، روانی، رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی بار دیگر مأیوس شود.

دانش آموزان با بصیرت و عاشورایی در مدارس تربیت شوند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کوثری ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شیروان با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام حسین اظهار کرد: دو نوع قیام مقدس و غیر مقدس داریم که قداست در انگیزه و نیت درراه خدا بودن و هدف مقدسی داشتن ازجمله ویژگی‌های قیامی مقدس است.

وی قیام امام حسین را دارای ویژگی‌های قیام مقدس ارزیابی کرد و افزود: همراهی انسان‌های مؤمن، پاک و مخلص با آن حضرت قیامی ماندگار را در طول تاریخ ایجاد کرد.

امام‌جمعه شیروان در ادامه به ‌روز تجلیل از اسرا و مفقودین اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد سرکوب کردن قیام اباعبدالله بود اما کاروان آن حضرت پیام خون شهدای کربلا را به عالمیان رساندند و نهضت حسینی را تکثیر کرده و پایه‌های حکومت یزیدیان را ویران ساختند.

وی در بخش دیگری از این نماز جمعه شیروان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ۸ سال شجاعت، بصیرت، ایمان و ولایتمداری ملت ایران در دوران دفاع مقدس به نمایش درآمد و امروز دیگر دشمن جرئت نگاه بد به ایران اسلامی ندارد زیرا شکستی تلخ را در آن زمان متحمل شده است.

کوثری در انتها بر تربیت عاشورایی دانش آموزان توسط معلمین تأکید کرد و گفت: معلمان، دانش آموزان را باایمان، بصیرت و عاشورایی تربیت کنند تا امروز در جنگ اقتصادی، روانی، رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی، دشمن مأیوس و مزه شکست را بار دیگر بچشد.

انتهای پیام/