استانها » البرز
کد خبر : 717482
یکشنبه - 29 اردیبهشت 1398 - 14:41

دانشگاه های البرز برنامه های کاربردی برای استان ارائه دهند

استاندار البرز گفت: دانشگاه های البرز می توانند نسبت به ارائه طرح ها و برنامه های کاربردی برای استان با بهره گیری از نیروهای علمی قدرتمند، اقدام کنند.

دانشگاه های البرز برنامه های کاربردی برای استان ارائه دهند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: دو مأموریت ویژه در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری استان البرز داریم؛ باید بر اساس پژوهش های تخصصی در راستای احصای مسائل، مشکلات و گرفتاری های مردم گام برداریم.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه برنامه های البرز باید طبق مطالعات انجام شود، بیان کرد: در این برهه از زمان شاهد این هستیم که تحقیقات و پژوهش ها در رأس امور استان قرار گرفته است و در بخش های مختلفی در حال تهیه و تدوین سند توسعه استان هستیم.

مقام عالی دولت در استان البرز تصریح کرد: می توانیم با بهره برداری از بخش های علمی و تخصصی و ظرفیت دانشگاه های استان در راستای تصمیم گیری ها، پژوهش محور اقدام کنیم که این امر رضایتمندی جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین سند آمایش علم و فناوری استان البرز عنوان کرد: دانشگاه های البرز می توانند طی تعامل و همپوشانی نسبت به ارائه طرح ها و برنامه های کاربردی برای استان با بهره گیری از نیروهای علمی قدرتمند، اقدام کنند.

شهبازی ضمن انتقاد از اقدامات برخی دستگاه ها و تصمیم گیری های پشت درهای بسته اظهار کرد: این نوع اقدامات خروجی مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شدت بارندگی های اخیر در سطح کشور و استان البرز اشاره کرد و گفت: طی اقدامات مدیریت شده مسؤولان استان، علیرغم شدت بارش ها خسارات ناشی از بارندگی ها در البرز قابل توجه نبود.

شهبازی در پایان اضافه کرد: برخی از رودخانه های فصلی در البرز مانند دلمبر و کردان می توانند در بارش های شدید خطرآفرین باشند که باید تدابیر پیشگیرانه ای برای ساماندهی، لایروبی و … آن ها اتخاذ شود.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳