استانها » البرز
کد خبر : 808856
یکشنبه - 3 شهریور 1398 - 13:41

داروی ایرانی برکسورف سالانه ۵ میلیون دلار ارزبری دارد/به دنبال افزایش صادرات دارو هستیم

رئیس سازمان غذا و دارو برکسورف را دارویی دانش بنیان و حاصل یک کار تیمی تلقی کرد و گفت: این محصول ایرانی سالانه حدود چهار و نیم تا پنج میلیون دلار ارزبری دارد.

داروی ایرانی برکسورف سالانه ۵ میلیون دلار ارزبری دارد/به دنبال افزایش صادرات دارو هستیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو ظهر امروز در آئین رونمایی از داروی برکسورف که در گرمدره برگزار شد، برکسورف را دارویی دانش بنیان و حاصل یک کار تیمی تلقی کرد و گفت: این محصول ایرانی سالانه حدود چهار و نیم تا پنج میلیون دلار ارزبری دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دشمن سعی دارد ما را در زمینه تأمین دارو با چالش ها و مشکلاتی مواجه کند، اذعان کرد: ظرف دو سال آینده می توانیم هر دارویی را که کشور به آن نیاز دارد و وارداتی است تولید کنیم؛ ما توانایی تأمین ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور را از حیث عددی داریم.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته میران مواد اولیه مورد نیاز را که ۶۰ تا ۶۵ درصد است افزایش دهیم و تأمین کنیم؛ این امر موجب کاهش نیاز اصلی ارزی کشور می شود و به موجب آن می توانیم گام های مؤثری در زمینه صادرات برداریم.

شانه ساز با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا بتوانیم صادرات دارو را افزایش دهیم، ادامه داد: در این راستا از شرکت های دانش بنیان برای ورود به حوزه دارو به صورت جدی حمایت می کنیم.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/