استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 920883
شنبه - 21 دی 1398 - 14:36

“خلوت بی تعارف” مهمان ویژه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم

مچموعه شعر “خلوت بی تعارف” از سروده های فاطمه سلیمان پور عصر روز سه شنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸ با غرفه نشر شانی در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم رونمایی شد.

“خلوت بی تعارف” مهمان ویژه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فاطمه سلیمان پور در گفتگویی با خبرنگارمان ضمن اشاره به رونمایی کتاب شعر اخیرش در نمایشگاه کتاب استان قم عنوان کرد: کتاب شعر “خلوت بی تعارف”، سومین مجموعه کتاب شعرم است که از سال ۱۳۹۴ تا کنون سرودم و در معرض چاپ قرار گرفته است.

وی درباره قالب شعری مجموعه کتاب شعر خود افزود: این کتاب شامل ۴۰ شعر عاشقانه است که ۳۷ تای آن در قالب غزل، ۲ شعر در قالب قطعه و یک شعر در قالب چهار پاره است.

سلیمان پور با اشاره به ارادت خود به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان بیان کرد: در هشتمین شعر کتاب “خلوت بی تعارف”، ابیاتی را با مزمون حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) سرودم که این شهر را تقدیم حضرتش نمودم.

وی درج تاریخ در مجموعه کتاب شعر را بسیار پسندیده توصیف کرد و گفت: دانستن اینکه شعر در چه تاریخ سروده شده است و ثبت تاریخی آن در روند شکل گیری و تکامل شاعر نیز موثر خواهد بود.

فاطمه سلیمان پور ضمن بیان اینکه انتشارات موجود در استان قم از چاپ کتاب شعر خودداری میکنند، اظهار داشت: متاسفانه با پدیده ای روبرو هستیم که به جهت عدم حمایت از شاعران استانی، مجبور به قرارداد چاپ و نشر در تهران و کرج هستیم که امیدوارم اقبال عمومی ار کتاب شعر سبب شود تا این اتفاق در داخل استان شکل گیرد.

گفتنیست فاطمه سلیمان پور در حال حاضر دانشجوی دکترای ادبیات فارسی است که از سال ۱۳۸۵ به صورت جدی به سرودن شعر پرداخنه است و اولین کتاب شعر خود با عنوان “سرم به شانه تو فکر میکند” در سال ۱۳۹۶ از انتشارات شهرستان ادب و کتاب شعر دوم با عنوان “گمراهی مرسوم” در سال ۱۳۹۷ از انتشارات مایا چاپ گردیده است.