خستگی و خواب آلودگی راننده، علت اصلی واژگونی اتوبوس در ورودی شهر سپاهان شهر اصفهان بوده است

خستگی و خواب آلودگی راننده ، عامل اصلی واژگونی اتوبوس بین شهری در سانحه بامداد امروز در ورودی شهر سپاهان شهر (محدوده شهری اصفهان)، بوده و به تخلف احتمالی شرکت حمل و نقل مربوطه در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی خواهد شد.

خستگی و خواب آلودگی راننده، علت اصلی واژگونی اتوبوس در ورودی شهر سپاهان شهر اصفهان بوده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، بررسی شواهد و مستندات در دسترس، بیانگر آن است که  عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده ، منجر به برخورد با گاردریل ورودی رمپ ، خروجی از محور و واژگونی به پهلوی چپ اتوبوس شده است.

براساس این گزارش  ، نظر نهایی طبق مقررات، توسط همکاران پلیس راهور کشور با بررسی همه جوانب اعلام خواهد شد.
این گزارش حاکی است ،این اتوبوس ساعت ۲۲ شب گذشته ۷ بهمن ماه از مبدا پایانه بیهقی شهرتهران به مقصد شیراز عازم شده و ساعت ۴:۳۵ بامداد امروز در ورودی شهر سپاهان شهر (محدوده شهری اصفهان ) دچار واژگونی گردیده است.متأسفانه به دلیل واژگونی یاد شده ، تا زمان اعلام این گزارش ۱۰نفر از مسافران این اتوبوس جان خود را از دست داده‌اند و ۱۸ نفر نیز مصدوم  شده‌‌اند.
گفتنی است ، راننده این اتوبوس از سال ۸۸ تا کنون فعالیت داشته وحداقل ۲۱۵ سفر در مسیر تهران – شیراز  و بالعکس عملکرد داشته و در واقع به مسیر آشنا یی کامل داشته است.همچنین براساس بررسی‌های اولیه راننده این اتوبوس دارای کارت هوشمند بوده‌  و اتوبوس مذکور دارای کارت معاینه فنی بوده است.
این گزارش می افزاید ،جدا از رسیدگی که توسط مرجع قضایی طبق گزارش رسمی کروکی پلیس راهور انجام خواهد شد،‌ برمبنای بررسی کارشناسی و تکمیلی که در دست انجام است، رسیدگی و پیگیری لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در قالب کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به عملکرد شرکت تعاونی مسافری مربوطه و هر گونه قصور احتمالی انجام خواهد شد.
مسئولان و کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن عرض تسلیت این سانحه دلخراش به خانواده‌های سوگوار و بازماندگان ، مراتب همدردی خود با بازماندگان این سانحه را اعلام می دارد و از درگاه پروردگار سبحان برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر ، شکیبایی و تندرستی مسئلت می نماید.