مسؤول آموزش هیأت عالی نظارت بر انتخابات اصفهان:

«خرید و فروش رأی» و «توصیه به نوشتن اسم نامزد معین» تخلف انتخاباتی است

مسؤول آموزش هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان گفت: خرید و فروش رأی، تقلب در تعرفه رأی، تهدید در امر انتخابات، رأی با شناسنامه جعلی، رأی بیش از یک بار، اخلال در امر انتخابات و توصیه به نوشتن اسم نامزد معین از جمله این تخلفات است.

«خرید و فروش رأی» و «توصیه به نوشتن اسم نامزد معین» تخلف انتخاباتی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدعلی یزدان‌پناهی صبح امروز در نشست مسؤولان آموزش هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با تأکید بر لزوم تعامل با عوامل اجرایی انتخابات اظهارکرد: باید بین هیأت‌های نظارت و عوامل اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان تعامل کامل باشد.

وی افزود: قانون مبنای کار ماست، بنابراین آموزش قوانین بسیار ضروری است؛ یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های نظارتی، نظارت بر حسن اجرای قانون است.

مسؤول آموزش هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان گفت: از تاریخ ۹ تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری مدت زمانی است که هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان فرصت دارد، نظارت داشته باشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی برای تبیین و تشریح قوانین و مقررات آئین‌نامه‌ها باید در کلیه شهرستان‌ها برگزار شود.

یزدان‌پناهی با اشاره به ساختار، شأن و وظیفه هیأت‌های نظارت عنوان داشت: طبق ماده ۵۳ قانون ۳ نفر از کمیسیون شوراها و ۲ نفر از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مسؤول تشکیل هیأت‌های نظارت در استان‌ها هستند.

وی ادامه داد: نظارت بر امر انتخابات، حسن اجرای قانون و تائید نهایی سلامت انتخابات با ارائه مدارک مستند و معتبر قانونی از جمله وظایف دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر انتخابات است و شأنی نظارتی دارد.

مسؤول آموزش هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان یادآور شد: هیأت نظارت باید در تمامی هیأت‌های مربوط به انتخابات ناظر تعیین کند.

وی متذکر شد: هیأت‌های اجرایی موظف هستند، هیأت‌های نظارت مربوط را در جریان کلیه مراحل و امور انتخابات قرار دهند؛ همچنین در تمامی مدت انتخابات هیأت نظارت کشور، استان، شهرستان و بخش بر کیفیت انتخابات نظارت کامل خواهد داشت.

یزدان‌پناهی با اشاره به هیأت نظارت استان خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام احمد سالک به عنوان رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی و اکبر ترکی به عنوان اعضای این هیأت و مظفر حاجیان به عنوان دبیر اجرایی این هیأت فعالیت دارند.

وی با تأکید بر لزوم آشنایی با مصادیق تخلفات قانونی اذعان داشت: قانون در ماده ۶۷ مصادیق تخلفات قانونی در انتخابات را بیان کرده است؛ خرید و فروش و تقلب در تعرفه رأی، تهدید در امر انتخابات، رأی با شناسنامه جعلی، رأی بیش از یک بار، اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن در تجمیع آراء، تقلب در شمارش، توصیه به نوشتن اسم نامزد معین، ربودن و یا معدوم کردن اسناد انتخاباتی، باز کردن یا شکستن پلمپ صندوق‌های رأی بدون مجوز از جمله این تخلفات است.

مسؤول آموزش هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مسؤولیت اجرای انتخابات طبق ماده ۴۲ برعهده هیأت‌های اجرایی و زیر نظر فرمانداری است.

انتهای پیام/فارس