استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 646851
سه شنبه - 30 بهمن 1397 - 14:28
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری:

خدمت‌رسانی ۵۰۰ آتشنشان در شهر قم

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: حدود ۵۰۰ نیرو در سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم فعالیت دارند که تقریبا ۴۴۰ نفر از آنها عملیاتی هستند.

خدمت‌رسانی ۵۰۰ آتشنشان در شهر قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس جعفری درخصوص افزایش نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم اظهار کرد: در سالیان گذشته کمبود زیادی در بحث نیروی انسانی آتش‌نشانی قم وجود داشت و سازمان ما بخاطر این مسئله مهم رنج زیادی می‌برد که به همین منظور نیاز بود تعداد نیروها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در سالیان اخیر با رسیدن به ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم که تعداد ایستگاه استاندارد ملی است، در جذب نیرو هم اقداماتی انجام دادیم و ۳۰۰ آتش‌نشان اضافه کردیم که دو برابر نیروهای قبل بود و تمام آنها را در سطوح و موارد مختلف آموزش داده شدند تا در خدمت همشهریان باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تاکید کرد: افزایش ۳۰۰ نیروی آتشنشان در قم، نه تنها در سازمان‌های شهری و استانی قم، بلکه در کشور نیز بی‌سابقه است که یک سازمان دو برابر نیروهای موجود خود، نیروی جدید اضافه کند.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ نیرو در سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم فعالیت دارند که حدود ۴۴۰ نفر از آنها عملیاتی هستند و در سه شیفت کاری، فعالیت می‌کنند و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی کار سخت و زیان‌آوری است، ابراز کرد: در گذشته همکاران ما به صورت ۲۴ ساعت شیفت و ۲۴ ساعت استراحت کار می‌کردند، در حالی که در تمام کشور و به ویژه کلان‌شهرها این زمان‌بندی به صورت سه شیفت ۲۴ ساعت شیفت و ۴۸ ساعت استراحت بود که خوشبختانه این امر در سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم نیز انجام گرفته و محقق شده است.