اصفهان » تولیدی » رپرتاژ آگهی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1044132
جمعه - 19 مرداد 1403 - 12:35
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در آیین بدرقه اعضای ستاد اربعین شهرداری مطرح کرد؛

خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان در کربلا تا ۳ روز پس از اربعین حسینی/مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان: ۲۲۰ خادم حسینی از شهرداری اصفهان به کربلا اعزام شدند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: ۲۵ درصد از خدمت‌رسانی در کربلا در اربعین حسینی(ع) به شهرداری اصفهان واگذار شده است.

خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان در کربلا تا ۳ روز پس از اربعین حسینی/مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان: ۲۲۰ خادم حسینی از شهرداری اصفهان به کربلا اعزام شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مهدی بقایی در آیین بدرقه اعضای ستاد اربعین شهرداری اصفهان به کربلای معلی در گلستان شهدای اصفهان افزود: خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان در کربلا تا سه  روز پس از اربعین ادامه دارد.

وی اظهارداشت:امسال نظافت خیابان‌های روضتین، شهدا، آیت‌الله قزوینی و بخشی از خیابان شارع‌العباس بر عهده ستاد اربعین شهرداری اصفهان است که شامل ۲۵ درصد از خدمات شهر کربلا می‌شود.

بقایی با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تعامل با استانداری اصفهان و همکاری دیگر شهرهای استان، نسبت به اعزام بیش از ۵۵ دستگاه خودرو و تجهیزات به شهر کربلا اقدام کردیم، اعلام کرد: در سالجاری ۵۰۰ نفر از پاکبانان، کارمندان و مدیران شهرداری برای خدمتگزاری به زائران عازم عتبات عالیات خواهند شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: این در حالیست که پارسال پاکبانان ازسوی این ستاد عازم سفر اربعین شدند.

** خدمتگزاری به زائران عتبات رسالت ستاد اربعین شهرداری اصفهان است

در ادامه این مراسم، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خادمان شهرداری در کربلا، زائران امام حسین (ع) را میهمانان خود بدانند. رسول میرباقری بیان داشت: از مصادیق شکرگزاری برای نعمت این است که انسان رسالت خود را به‌درستی انجام دهد، بنابراین اعضای ستاد اربعین شهرداری اصفهان نیز برای شکرِ نعمت خادمی، باید بهترین خدمتگزاری را به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) به‌جا آورند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سفر به عتبات نعمتی بسیار ارزشمند است که نصیب هر کس نمی شود و چه تعداد افرادی که حسرت یک‌بار زیارت حرم حضرت سیدالشهدا(ع) بر دل شان باقی مانده است.

وی افزود: هرکسی لیاقت رفتن به کربلا و خدمتگزاری در آستان امام حسین (ع) را ندارد، از این‌رو افرادی که اعزام می‌شوند باید این فرصت را غنیمت بشمارند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شکر سه مرتبه دارد، گفت: مرتبه نخست زمانی است که با زبان بگوییم الحمدلله، مرتبه بالاتر، از زبان قلب است یعنی در دل و جان قدردان نعمت‌های الهی باشیم، اما مرتبه سوم شکرگزاری، استفاده درست از نعمت است.

میرباقری تصریح کرد: زائران را باید همچون میهمانان خود بدانیم و با آن‌ها مهربان باشیم، زیرا احترام به زائران، یعنی احترام به سیدالشهدا(ع)

** در سفر اربعین یک‌ پرچم به ‌نام جمهوری اسلامی ایران بر دوش داریم

در بخش دیگری از این مراسم نیز دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سفر اربعین امسال با سال‌های قبل بسیار متفاوت است و وقوع حوادثی مانند قتل عام کودکان در غزه و طوفان‌الاقصی و شهادت اسماعیل هنیه حال و هوای ویژه ای به این مراسم معنوی بخشیده است. مجید نادرالاصلی افزود: در سفر اربعین هر کدام از ما یک‌ پرچم به‌نام جمهوری اسلامی بر دوش داریم و‌ باید بدانیم اگر امروز بیش از ۲۰ میلیون نفر در سفر اربعین شرکت می‌کنند، حاصل تلاش و مجاهدت این نظام است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: سفر اربعین امسال با سال‌های قبل بسیار متفاوت است و نماد جمهوری اسلامی ایران در کربلا خادمان شهرداری اصفهان هستند.

رئیس کمیسیون ویژه آب شورای شهر اصفهان ادامه داد:پرچم جمهوری اسلامی روی شانه‌های خادمان شهرداری در شهر کربلا است و آن‌ها نماد جمهوری اسلامی هستند.

نادرالاصلی فزود: خادمان شهرداری اصفهان در کربلا پای خود را جای پای حضرت رقیه می‌گذارند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امیدوارم تا زمان رفتن خادمان شهرداری اصفهان به شهر کربلا شاهد یک عملیات «وعده صادق» دیگر باشیم.

نادرالاصلی گفت: پرچم جمهوری اسلامی روی شانه‌های خادمان شهرداری در شهر کربلا است و آن‌ها نماد جمهوری اسلامی هستند.

**برپایی ۵ موکب پذیرایی توسط سازمان پایانه های مسافربری

در حاشیه این مراسم، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از اعزام ۲۲۰ خادم حسینی شهرداری اصفهان به کربلا توسط پنج دستگاه اتوبوس از طریق پایانه کاوه خبر داد.

ابوالفضل توکلی اظهارداشت: فعالیت ستاد اربعین شهرداری اصفهان با اعزام ۲۲۰ خادم حسینی شهرداری اصفهان به کربلا توسط پنج دستگاه اتوبوس از طریق پایانه کاوه آغاز شد.

وی افزود: فعالیت سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در راستای خدمت‌رسانی به زائران حسینی با استقبال از خادمان امام حسین (ع) توسط کارکنان این سازمان، پیر غلامان و موکب‌داران انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تاکید کرد: فعالیت این سازمان در راستای خدمت‌رسانی به زائران حسینی از طریق شش محل اسکان و پنج موکب پذیرایی آغاز خواهد شد.

توکلی گفت: در این ایام شاهد حضور زائران حسینی در پایانه کاوه برای اعزام به چهار مرز خسروی، شلمچه، چذابه و مهران هستیم.

وی ادامه داد: در واقع سفر معنوی زائران اصفهانی به کربلا با بدرقه خادم یاران این سازمان انجام می‌شود.

زهرا زرفشانی