حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 411160
یکشنبه - 11 شهریور 1397 - 17:15
رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد

خدمات کیفی و کمی به حجاج تا بازگشت آخرین کاروان ارائه می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت بر ارائه خدمات کمی و کیفی تا زمان حضور آخرین نفر از زائران در مکه و مدینه تأکید کرد و گفت: رضایت حداکثری زائران باید مورد توجه قرار گرفته و حفظ شود.

خدمات کیفی و کمی به حجاج تا بازگشت آخرین کاروان ارائه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جلسه ستاد مکه مکرمه با حضور اعضای ستاد به ریاست حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی همانند حمل و نقل هوایی، حمل و نقل درون شهری، تغذیه و تدارکات، پزشکی، فناوری اطلاعات، اسکان و مشاعر مورد بررسی و وضعیت خدمات‌دهی به زائران مکه، مدینه منوره و زائران عازم به مدینه و جده و همچنین تأکید بر ارائه خدمات مناسب تا زمان حضور آخرین زائر در سرزمین وحی  مورد توجه قرار گرفت.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا پایان روز شنبه دهم شهریورماه تعداد حجاج حاضر در مدینه ۵۱ هزار نفر بوده است، اظهار داشت: زائران به تدریج در حال بازگشت به کشور هستند، اما فعالیت‌های ما با شدت و حساسیت‌های بیشتری باید ادامه یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ایام تشریق اوج فعالیت‌ها و عملیات حج بود اما فضای کنونی و وضعیت حال حاضر حجاج مکه و مدینه نیز باید در ادامه راه مورد توجه جدی قرار داشته باشد، افزود: بسیاری حجاج در وضعیت خاصی قرار دارند، چرا که در روزهای انتهایی سفر هستند و احساس دلتنگی برای خانواده و گذشت تعداد روزهای متعدد، کمی بر آنها اثر گذاشته است که به همین سبب شاید هر مورد کوچکی موجب نارضایتی آنها شود.

وی تاکید کرد: باید رضایت حداکثری زائران به هر صورت مورد توجه قرار گرفته و حفظ شود که این مهم نیز ظرافت، دقت نظر، بردباری، صبوری و مدیریت صحیح دست اندرکاران همانند مدیران مجموعه‌ها، مدیران کاروان ها و عوامل را می‌طلبد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: زائران در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور دارند، بنابراین همچنان فعالیت‌ها برای خدمات‌رسانی باقی است و این مهم تا آخرین لحظه و با کیفیت مناسب باید ادامه یابد.

محمدی از تمامی تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای حج تاکنون تشکر کرد و توفیقات روز افزون در ادامه مسیر حج را از خداوند منان خواستار شد.

انتهای پیام/