به گزارش پایگاه خبری ربیع، عمده در آمد کمیته امداد از ۵۰۰ هزار صندوق صدقات منازل و فضاهای بسته است و در این زمینه کمترین میزان به صندوق های صدقات معابر اختصاص دارد ، البته دراین میان امار سرقت از صندوق های صدقات معابر نیز بالاست.

این اطلاعات را مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان به رسانه ها داد و به این مسئله اشاره کرد که  تمامی درامد های حاصل از این صندوق ها در استان اصفهان و برای نیازمندان مصرف می شود علیرغم برخی صحبت ها که در فضای مجازی شده است ما ریالی از این پول ها را برای کرمانشاه یا سوریه وغیره ارسال نکرده ایم . برای کرمانشاه حدود ۳۵۰ میلیون تومان پول نقد جمع آوری کردیم که اجازه استفاده از سایر بخش ها برای این بخش نداریم.

 حمیدرضا شیران،با اشاره به اینکه ۱۵۳ میلیارد تومان صدقات در ۱۱ ماه سال جاری در کشور جمع اوری شده است افزود:  سهم استان اصفهان در جمع اوری صدقات  تاکنون ۲۴ میلیارد ومان بوده است و پیش بینی ما این است که این رقم  تا پایان سال به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یابد .حائز اهمیت است که ۱۰ درصد از صدقات جمع اوری شده در استان اصفهان را برای پرداختن به امورات مشارکتی با خیریه ها اختصاص داده ایم .

وی با اشاره به اینکه دیجیتالی کردن صدقات و نصب اپلیکیشن های موبایل اولویتی است که مد نظر قرار داده ایم افزود:بالغ بر ۵۰درصد صدقات در کمتیه امداد دیجیتالی پرداخت می شود .

به دنبال توانمند سازی خانواده های امداد هستیم

وی با اشاره به اینکه تحت پوشش قرار دادن  خانواده هایی که نیاز به کمک  کمیته امداد دارند به صورت دائمی نیست افزود: این کمک ها مانند خدماتی است که اورژانس به بیماران ارائه می کندو ما نیز در این زمینه به افرادی که نیاز به کمک دارند حمایت هایی را ارائه می کنیم در واقع به دنبال این هستیم تا این خانواده ها توانمند شوند.

وی با اظهار اینکه  هم اکنون حدود ۸۶ هزار خانوار مستمری بگیر در استان اصفهان وجود دارد که بالغ بر ۱۰۰ هزار خانوار تک خدمتی بگیران هستند ادامه داد: میانگین کشوری جمعیت تحت تکفل کمیته امداد پنج درصد جمعیت کشوری است، که این آمار در اصفهان در حدود دو درصد می رسد.

شیران، با اشاره به اینکه بخش عظیمی از اشتغال زایی کمیته امداد برای زنان مطلقه بوده است افزود: درحدود ده کشور الگوبرداری از کمیته امداد با همان شکل انجام شده است و مشابهت هایی با فعالیت های کمیته امداد ایران دارد، اما کمیته امداد ایران در این کشورها حتی کارمند ندارد.

 مدیر کل کمیته امداد اصفهان، با بیان اینکه بالغ بر سه هزار خانوار در سال گذشته به دلیل رسیدن سطح درآمد به قانون اداره کار از تکفل ما خارج شده اند، گفت: در طول سال جاری نیز ما افزایش شمار خانواده های تحت پوشش نداشتیم. وی با اشارهبه این مطلب که بالغ بر ۱۰ هزار فرزندان غیریتیم کمیته امداد اصفهان حامی ندارند، افزود: سرانه پرداختی به محسنین در حدود ۵۰ هزار تومان است.

بیشترین کمک را مدارس در جشن نیکوکاری می کنند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخش زیادی از طرح های بوم گردی استان توسط مددجویان ایجاد شده است گفت: کمیته امداد برای کسانی که نیازمندی های آن ها محرز بشود، مشکلی برای اشتغال زایی ندارد.

وی با بیان اینکه درآمد سال گذشته کمیته امداد در جشن نیکوکاری، شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: عمده این مبالغ در مدارس جمع آوری می شود که قسمت عمده آن در خود مدارس هزینه می شود.

 شیران با ابراز نگرانی نسبت به افزایش سن خیران، عنوان کرد: روز ۱۶ اسفندماه امسال طرح نیکوکاری در مدارس، ۱۷ اسفندماه در سطح شهر و ۱۸ اسفندماه روز نیکوکاری در نماز جمعه خواهد بود.

مدیر کل کمیته امداد اصفهان با اشاره به مراسم جشن نیکوکاری  امسال به این نکته اشاره داشت  که کل پایگاه های ما در سطح استان چهار هزار و ۱۰۰ پایگاه است ،اکثر مدارس استان دارای پایگاه خواهند بود و در سطح شهراصفهان نیز نزدیک به ۱۰ پایگاه خواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه اگر هر یکی از افراد تحت حمایت کمیته امداد بخواهد در شغلی آموزش ببیند، هزینه این آموزش را پرداخت می کنیم افزود: بالغ بر ۷۰ خیریه را به کمیته امداد دعوت کردیم و بنا است جلسات مداوم داشته باشیم تا همکاری ها بیشتر شود.