استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 840812
شنبه - 6 مهر 1398 - 11:56

خدمات رسانی در ۱۰۰ عمود مسیر نجف -کربلا توسط شهرداری قم انجام می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: نظافت و خدمات رسانی مسیر پیاده روی نجف تا کربلا از عمود ۱۱۷۰ تا ۱۰۸۰ توسط ۱۰۰ تن از نیروهای شهرداری قم انجام می شود.

خدمات رسانی در ۱۰۰ عمود مسیر نجف -کربلا توسط شهرداری قم انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید امیرسامع در جلسه ستاد اربعین قم درسالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌، افزود:‌ علاوه بر نظافت، اقدامات فرهنگی و خدماتی نیز توسط نیروهای شهرداری در این ۱۰۰ عمود انجام خواهد گرفت.
معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در صورتی که شهرهای دیگر ایران نیز این الگوی قم را عملیاتی کنند تمام مسیر پیاده روی توسط نیروهای ایرانی پاکسازی و این مسیر وضعیت مطلوب‌تری به خود می‌گیرد.
سامع گفت: شهر قم از مهمترین مراکز حضور و اسکان زائران ایرانی و خارجی در ایام پیاده روی اربعین است.
وی افزود:‌ بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن از نیروهای شهرداری قم به صورت شبانه روزی همزمان با اربعین حسینی در مناطق هشتگانه مشغول خدمات رسانی به زائران خواهند بود.
معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: برای استقبال شایسته از زائران اربعین، نظم و انضباط شهری و جمع آوری پسماندها با وضعیت مطلوبتری در شهر قم اجرا خواهد شد.
سامع گفت:‌ برای آماده سازی شهر قم در استقبال از زائران اربعین، مناسب سازی و سیاهپوش کردن چهره ظاهری به زودی آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: ساماندهی و پشتیبانی از ایستگاههای صلواتی به صورت جدی در حال انجام است، مسئولان ایستگاه های صلواتی نسبت به صدور مجوز اقدام کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت:‌ آماده سازی فضای مصلای قدس و قرارگاه اربعین توسط شهرداری قم درحال انجام است و زیرساخت های اسکان در آن استقرار پیدا می‌کند.
سامع بیان کرد: ایستگاه آتش‌نشانی درمصلای قدس برای ایمنی بیشتر قرارگاه اربعین و خدمات رسانی به زائران مستقر می‌شود.
وی گفت: آستان مقدس امامزاده جمال(ع) نیز از امسال به یکی مراکز اصلی اسکان و پشتیبانی های اولیه زائران خارجی آماده سازی خواهد شد.