استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 839423
پنجشنبه - 4 مهر 1398 - 10:01

خبرهای کوتاه محیط زیست استان قم

تخریب کوخه زنده گیری پرندگان، برگزاری نخستین زنگ آموزشی کارکنان اداره کل محیط زیست، برگزاری نخستین جلسه دبیرخانه همکاری های محیط زیست و آموزش و پرورش و گرامیداشت روز ملی «غار پاک» در قم از جمله اخبار کوتاه محیط زیستی استان قم است.

خبرهای کوتاه محیط زیست استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، یک عدد کوخه زنده گیری پرندگان شکاری در مراتع اطراف جاده کاشان توسط یگان حفاظت محیط زیست تخریب و یک قطعه دلیجه و دو قطعه قمری پس از کشف از داخل آن، در زیستگاه خود رهاسازی شدند.

استان قم به لحاظ تعداد و تنوع گونه های پرندگان شکاری دارای جایگاه مناسبی در کشور است و همه ساله در فصل مهاجرت پرندگان شکاری، افراد سودجو اقدام به زنده گیری، نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز این پرندگان می کنند.

* نخستین زنگ آموزشی کارکنان محیط زیست قم برگزار شد

نخستین زنگ آموزشی کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با موضوع «آشنایی با تب کریمه کنگو» در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

دکتر توحیدی مهر کارشناس بررسی و مبارزه با بیماری های دامی در این جلسه ضمن بیان ویژگی ها و آسیب های این بیماری، راه های مقابله و پیشگیری از مبتلا شدن به آن را بیان کرد.

* برگزاری نخستین جلسه دبیرخانه همکاری های محیط زیست و آموزش و پرورش

نخستین جلسه دبیرخانه همکاری های محیط زیست و آموزش و پرورش با حضور جمعی از کارشناسان مرتبط در اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

در این جلسه مسائل مربوط به برگزاری دوره های آموزشی ویژه مربیان پیش دبستانی، دبیران درس «انسان و محیط زیست» و اجرای بندهای تفاهم نامه فیمابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

* پاکسازی محوطه غار فردو توسط کارکنان اداره کل محیط زیست قم

همزمان با فرارسیدن روز ملی «غار پاک» جمعی از کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم ضمن بازدید از غار فردو در منطقه شکار ممنوع کهک، محوطه این غار را از زباله های رهاشده پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این رویداد با اشاره به اهمیت اکولوژیک غارها، بر ضرورت تلاش و برنامه ریزی برای حفظ و حراست از تمامی زیستگاههای استان تأکید کرد.