استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 672948
سه شنبه - 28 اسفند 1397 - 15:01

حوزه‌های علمیه خواهران در مقام تعهد در راستای  بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون امور حوزه ها حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی در جلسه برخط که بصورت پخش زنده با مدیران استانی و مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور با عنوان نشست توجیهی تعهد پذیری  نسبت به گام دوم انقلاب داشتند.

حوزه‌های علمیه خواهران در مقام تعهد در راستای  بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،حجت الاسلام والمسلمین واحدی ضمن تبیین ویژگی های این بیانیه اظهار داشتند: به توصیه مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران قرار شد که حوزه‌های علمیه خواهران در مقام تعهد در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برآید و حوزه علمیه خواهران به مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی و به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و به ایران اسلامی در حقیقت نسبت به حضرت ولی عصر صلوات الله و سلامه علیه برای آینده انقلاب تعهد بدهد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه اول ما نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب، این است که نسبت به  فهم دقیق بیانیه تلاش کنیم. وظیفه دوم تلاش برای گفتمان سازی است و ظرفیت سازی و مطالبه گری آرمانها و اهداف بلند بیانیه گام دوم و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است و وظیفه سوم که حوزه علمیه خواهران باید به آن توجه داشته باشند تقویت روحیه مجاهده و تلاش در مدیران علمی و اجرایی برای مسئولیت پذیری و تعهد پذیری در قبال بیانیه است.

 وظیفه چهارم حوزه علمیه خواهران و همه مدیران و همه دست اندرکاران و همه طلبه‌ها می باشد که تلاش بکنند تا زمینه ای را فراهم کنند در راستای تولید علم و نظریه پردازی مرتبط با مسائل جهان اسلام آن هم با نگاه زنانه.

یکی دیگر از وظایف ما، مخصوصا مدیران محترم استانی و به ویژه مدیران محترم مدارس علمیه است و اساتید در حوزه علمیه خواهران، زمینه سازی برای تربیت طلاب خواهر با ویژگی‌های طلاب طراز گام دوم انقلاب است. طلابی که بتوانند شانه های سترگ شان را زیر بار عرش تمدن نوین اسلامی قرار بدهند و برای تمدن اسلامی تمهید مقدمات کنند.

استاد حوزه های علمیه تشریح کرد: اگر به لحاظ تربیت در حوزه علمیه بخواهیم از بیانیه استفاده کنیم و برای آن برنامه ریزی نماییم ما چند چیز را برای تربیت در حوزه‌های علمیه خواهران باید توجه ویژه داشته باشیم اول امید به آینده را در این فضا تدبیر کنیم و برایش برنامه‌ریزی بکنیم دوم علم و پژوهش، سوم معنویت و اخلاق، چهارم سبک زندگی. این چهار چیز است که حوز های علمیه باید برای آن برنامه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی بیان داشت: معاونت امور حوزه ها برای هرکدام از این چهار مولفه، کارگروه ویژه‌ای را ایجاد کرده است و بر اساس این چهار گروه، یک نشست در فضای مجازی با مدیران استانی و مدیران مدارس برگزار خواهیم کرد.

استاد حوزه های علمیه خواهران ضمن تبریک پیشاپیش میلاد امیر المومنین(ع) و مغتنم شمردن ایام تعطیلات جهت پردازش فکری در خصوص این بیانیه اظهار داشت: ما وعده می دهیم در هفته سوم فروردین کارگروه های را برگزار کنیم و در آن نشست ها جزئیات مفصل‌تر و بیشتری بیان خواهد شد. بعد از طی مراحل تصویب خواهی  برای حرکت و اقدام در جهت تحقق گام بلند دوم انقلاب اسلامی نصب‌العین خود قرار بدهم.

معاون امور حوزه ها بیان کرد: آن چیزی که ارزشمند است این است که ما بنشینیم و ببینیم چه تعهداتی می توانیم به انقلاب، به امام و رهبری در رابطه با بیان گام دوم انقلاب بدهیم. این تامل باذن الله حتماً در تمدن سازی شیعی و در تمدن سازی اسلامی اثرگذار خواهد بود و یقینا این تامل و تفکر برای برداشتن گام دوم انقلاب اثرگذار خواهد بود.