استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 564782
سه شنبه - 20 آذر 1397 - 01:00
سرپرست کمیته امداد استان خراسان شمالی خبر داد

حمایت بیش از هزار بیمار صعب العلاج در کمیته امداد خراسان شمالی

سرپرست کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ مددجوی شهری در این استان از خدمات بیمه درمانی بهره‌مند هستند که از این تعداد بیش از هزار بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت قرار داد.

حمایت بیش از هزار بیمار صعب العلاج در کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، علی وحدانی بابیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند.

سرپرست کمیته امداد استان خراسان شمالی در ادامه خدمات حوزه درمانی این نهاد را در بخش خدمات دارویی، بستری و پارا کلینیکی عنوان کرد و گفت: بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمانی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود به‌طوری‌که این رقم شامل ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه بیماران سرپایی است.

وی بابیان اینکه بیمه درمانی پایه ازلحاظ قانونی شامل مددجویان ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر می‌شود، یادآور شد: مددجویان ساکن در مناطق روستایی نیز در بخش درمانی نیز از محل کمک‌های موردی و همچنین جذب منابع خیران در قالب طرح محسنین خدمات دریافت می‌کنند.

وحدانی در ادامه به همکاری ۷۰ پزشک عمومی و متخصص و دندان‌پزشک با این نهاد اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۴۱ مورد مراکز درمانی طرف قرارداد شامل داروخانه، کلینیک و پارا کلینیک نیز در خدمت مددجویان قرار دارند.

وی بابیان اینکه دو پزشک متخصص نیز به‌تازگی همکاری خود را با این نهاد آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۲۲ پزشک خانواده،۴۱ پزشک متخصص و دو فوق تخصص و هفت دندان‌پزشک در حال حاضر با این نهاد همکاری دارند.

سرپرست کمیته امداد استان خراسان شمالی تأکید کرد: کمیته امداد خراسان شمالی هزینه‌هایی همانند فرانشیز صورت‌حساب‌های بیمارستانی، ما به تفاوت قیمت‌های داروی بیماران، هزینه‌های جانبی بیماران خاص و هزینه‌های نگهداری در منزل بیمارانی که تحت پوشش بیمه پایه نباشد را از طریق خدمات بیمه مکمل به مددجویان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/