گردهمایی تمام وطن؛

(حماسه حضور)

دیروز چهل وپنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حماسی ملت بزرگ ایران و با شور و شعور انقلابی برگزار شد. ملت ایران با همه مشکلات و تنگناهای معیشتی و دهها گیر و گرفتاری که دارند، جدای از نگاههای مختلف سیاسی به میدان آمدند و برای بار دیگر وحدت و یکپارچگی ملی را به نمایش گذاشتند.

(حماسه حضور)

مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دیروز چهل وپنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حماسی ملت بزرگ ایران و با شور و شعور انقلابی برگزار شد. ملت ایران با همه مشکلات و تنگناهای معیشتی و دهها گیر و گرفتاری که دارند، جدای از نگاههای مختلف سیاسی به میدان آمدند و برای بار دیگر وحدت و یکپارچگی ملی را به نمایش گذاشتند. همه آمدند و پرچم سه رنگ کشورمان را بردوش کشیدند و به جهانیان گفتند ما از این پرچمیم و تا پای جان در راه اهتزاز این پرچم برفراز ایران می‌ایستیم. حضور دیروز مردم نمایش بیعت مجدد با آرمان‌های امام (ره) و تجدید بیعت با جانشین خلف ایشان و دفاع تمام قد از شعارهای انقلاب اسلامی است. آرمان‌هایی چون استقلال، آزادی، عدالت، مردم سالاری دینی، حکومت اسلامی، که چهل وچهارسال پیش ملت ایران برای تحقق آن انقلاب خود را آغاز کرد و به ثمر رساند و امروز نسل چهارم انقلاب اسلامی همچنان بر آن عهد بزرگ ملت ایران ایستاده است.

اقدام دیروز ملت دشمنان انقلاب اسلامی را که آرزوی ندیدن این ایام را در سر می‌یروراندند، آشفته و عصبانی کرده است که باید همان سخن شهید بهشتی را گفت: آمریکا (در ۴۵ سالگی انقلاب) عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. در طول چهاردهه و چندسال گذشته ملت بزرگ ایران با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی عشق و علاقه و وفاداری خود به انقلاب اسلامی، کشور و آرمان‌های آن را نشان داده‌اند. یکی از مهمترین مظاهر این حضور را می‌توان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بویژه حضور معنا دارپیر و جوان و زن و مرد دیروز مشاهده نمود که بهت جهانیان را به همراه داشت. حضور کم نظیر مردم که در چهل وپنجمین سال پیروزی انقلاب به نمایش گذاشته شد پیام‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت. اولین پیام ناکام گذاشتن انتظارات دشمن است.

دشمنان ملت ایران در طول یکسال اخیر تلاش فراوانی کرده تا اینگونه القاء نمایند که ملت ایران فاصله بسیاری از نظام اسلامی و مسئولین آن گرفته‌اند! اما به کوری چشم دشمنان دهه فجر با شکوهتر از گذشته بر گزار شد و تبلیغات دشمن مبنی بر عدم حضور مردم را نقش را بر آب کرد و نشان داد که ملت علی رغم تحمل سختی‌ها و مشکلات فراوان معیشتی و گرانی‌ها، همچنان پای کار انقلاب ایستاده است و امیدوارانه چهل و پنج سالگی انقلابش را جشن می‌گیرد. اکنون بر مسئولان است که این حضور امیدوارانه را ارج نهاده، کمر همت بر رفع مشکلات بویژه گرانی و تورم بر بندند، تورم را به معنای واقعی کلمه مهار کند و خود را وقف خدمت به این ملتی که برترین ملت‌های تاریخ هستند نمایند. حضور مردم بصیر پاسخ به جنگ تمام عیاررسانه ای و اقتصادی و سیاسی و تحرکات منطقه‌ای دشمن بود و این پیام را برای دشمنان خواهد داشت که ملت نسبت به نقش دشمن آگاه است، هرچند معضلات اقتصادی پیش آمده مشکلاتی را برای زندگی مردم فراهم آورده است، اما ملت به خوبی به علل و عوامل شکل دهنده این وضعیت را می‌شناسد و در برابر فشار دشمن کوتاه نخواهند آمد و در پازل استکبار جهانی بازی نخواهند کرد هر چند بخوبی می‌دانند که مشکلات تماماً به دشمن بر نمی‌گردد بلکه بخش عمده‌اش به بی تدبیری و کم کاریها و عملکردهای نا مناسب برخی مسئولان برمیگردد.

آری، حماسه حضور ملت، تجلی وحدت و همبستگی ملت است. چنانچه حضرت امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی – الهی‌شان فرمودند: «بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن: انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد. اینجانب به همه نسلهای حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزه الهی را که خداوند تعالیدر قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید؛ و در مقابل این انگیزه که رمز پیروزی و بقای آن است، فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف است.» امروز دشمن در یک جنگ ترکیبی تمام توان خود را به کار بسته است تا با اقدامات مختلف یاس و ناامیدی را در بین مردم ما رواج دهد اما زهی خیال باطل؟ آری از یکطرف جنگ اقتصادی و از طرف دیگر در حوزه سیاسی جنگ رسانه‌ای است که دشمن به آن دامن می زند.

یکی از شگردهای دشمن تفرقه افکنی و ایجاد چنددستگی و اختلاف بین ملت از یکسو و بین ملت و مسئولین است تا یکی از پایه‌های اصلی رمز بقای انقلاب اسلامی را تضعیف و تخریب کند. حضور یکدست و متحدانه دیروز ملت این ترفند استکبار جهانی را نیز بر باد داد. حضور چند ده میلیونی مردم در جشن پیروزی، تجلی مردم سالاری دینی است. با مروری بر داستان انقلاب اسلامی و نگاهی به وضعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دهه پنجم انقلاب می‌توان جلوه‌های متنوعی از حاکمیت مردمسالاری دینی را مشاهده نمود که آن را به نظامی بی‌بدیل مبدل ساخته است که نمونه‌اش را برای چندمین بار در روز یازدهم اسفند با حضور حداکثری در انتخابات تجلی خواهد یافت. آنچه در کلام بزرگان انقلاب اسلامی مسجل بوده و تاریخ انقلاب نیز شاهدی عینی بر تحقق آن است این حقیقت است که نظام اسلامی تنها با حضور مردم در صحنه است که شکل می‌گیرد، تکامل می‌یابد و استوار می‌گردد. لذا این حضور پرشور لازمه موفقیت نظام اسلامی در فرآیند دولت اسلامی سازی و تحقق آرمانهای گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود. شکوه و عظمت راهپیمایی روز گذشته، نشان از عزم ملت برای پیشبرد اهداف بر زمین مانده انقلاب است که در دهه پنجم و گام دوم انقلاب محقق خواهد شد. نیز این حضور ضامن مقبولیت نظام اسلامی و پشتوانه مشروعیت آن است و همچون خاری بر چشم دشمنان ملت ایران خواهد بود. حضور جوانان در راهپیمایی دیروز نشان از بیعت نسل چهارم با آرمان‌های انقلاب خواهد بود. امروز نسل چهارم انقلاب اسلامی همچنان بر عهد نسل‌های ماقبل خود ایستاده است.

به واقع نسل جوان امروز نیز با همه تفاوت‌های نسلی در سلیقه و سبک زندگی بر سر آرمانهای پدران خود اختلافی ندارد، و اگر تفاوت و اختلافی هست، نه در اصل و بنیان که در ظاهر و شیوه و ابزار تحقق آن است که در قالب اقتضائات زمانه و تفاوت‌های نسلی قابل تفسیر و تبیین است. و در نهایت حضور مقتدارانه ملت بیعت مجدد با ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب است. اکنون نوبت اقدام دست اندرکاران امور است که دغدغه‌های مردم را ببینند و دستی بجنبانند که دغدغه سنگین معیشت، بیکاری، رکود، اختلاس، رشوه، فامیل بازی و تبعیض و…از دوش این ملت بزرگ برداشته شود.

مظفر حاجیان