استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 527259
جمعه - 25 آبان 1397 - 21:32
امام‌جمعه اسفراین:

حل مشکلات جهان اسلام با وحدت همه‌جانبه مسلمین محقق می‌شود

امام‌جمعه اسفراین با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: امروز حل مشکلات جهان اسلام با وحدت همه‌جانبه مسلمین محقق می‌شود.

حل مشکلات جهان اسلام با وحدت همه‌جانبه مسلمین محقق می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین ، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: امام حسن عسگری به وظیفه الهی برای ایجاد حکومت و برقراری عدالت همه‌جانبه در برابر تمامی انحرافات زمان خود همواره ایستاد تا اینکه خلفای عباسی به مقابله با آن حضرت پرداختند و با ایجاد محدودیت‌های سیاسی آن حضرت را در فشار و زندان قراردادند.

وی گفت: معرفی امام زمان (عج) به محبان خاص که در اطراف وی بودند از وظیفهٔ اصلی وی بود که این امام همام باظرافت خاصی این وظیفهٔ خطیر و بی‌نظیر را به انجام رساند و موجب زمینه‌سازی ولایت امام عصر (عج) شد.

خطیب جمعه اسفراین در ادامه با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: تمامی پیامبران الهی و امامان وعده ظهور حضرت مهدی (عج) و تشکیل حکومت جهانی توسط ایشان برای ریشه‌کنی ظلم، جور، فساد و بی‌عدالتی را داده‌اند.

وی بابیان اینکه آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) تداوم نبوت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است افزود: ولایت، آثار و برکات ولایت حضرت مهدی (عج) باید برای نسل جوان و نوجوان امروز بازگو شود تا معنویت در این نسل رنگ و بوی بیشتری به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدیان با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: به تدبیر حضرت امام (ره) و اعلام هفته وحدت بین مسلمانان و به برکت انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بسیاری از توطئه‌های دشمنان تا به امروز خنثی‌شده تا جایی که امروز شاهد هم‌دلی بسیاری از علمای اهل سنت و شیعه هستیم.

امام‌جمعه اسفراین بابیان اینکه امروز حل مشکلات جهان اسلام با وحدت همه‌جانبه مسلمین محقق می‌شود گفت: اگر نقد و انتقادی هم هست باید در سایه وحدت و تعامل برادرانه باشد و هر کس در هر لباس و یا مقامی باشد بخواهد وحدت‌شکنی بکند خائن به وحدت مسلمین است.

وی به پیروزی حماس و جهاد اسلامی فلسطین علیه رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و افزود: شلیک موشک‌های حماس و جبهه مقاومت فلسطین ظرف دو روز به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین خسارات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرد و آنان را در شوک عمیق فروبرد و تمامی محاسبات دفاعی و نظامی آنان را به هم‌ریخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در پایان ضمن تشکر از اقدام قاطع دستگاه قضایی در خصوص اعدام ۲ اخلالگر بازار ارز و سکه خواستار تداوم قاطعیت و برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی شد.

انتهای پیام/