استانها » تولیدی » حسین بابامحمدی » خبر پوششی » سمنان
کد خبر : 790381
سه شنبه - 15 مرداد 1398 - 14:08
درکمیسیون فرهنگی شورای شهرسمنان مطرح شد؛

حفظ هویت تاریخی در نامگذاری معابر

کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان تشکیل جلسه دادمحمد همتی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در نشست هم اندیشی فرهنگی ضمن ارائه چگونگی طرح گذر فرهنگ و هنر اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگ و بهره‌مندی هنرمندان و مردم از فضاهای فرهنگی نه تنها در نوع نگاه، روش و تغییر رفتار و فرهنگ شهروندان مؤثر است؛ بلکه در رونق اقتصادی هم بسیار تاثیرگذار است.

حفظ هویت تاریخی در نامگذاری معابر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان تشکیل جلسه دادمحمد همتی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در نشست هم اندیشی فرهنگی ضمن ارائه چگونگی طرح گذر فرهنگ و هنر اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگ و بهره‌مندی هنرمندان و مردم از فضاهای فرهنگی نه تنها در نوع نگاه، روش و تغییر رفتار و فرهنگ شهروندان مؤثر است؛ بلکه در رونق اقتصادی هم بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: برگزاری هر رویداد فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن تمامی جوانب است به‌گونه‌ای که برای هر سلیقه‌ای لذت‌بخش باشد و پس از تصویب در شورای شهر به اجرا گذاشته شود

حفظ هویت تاریخی در نامگذاری معابر

عباسعلی طالب بیدختی عضو شورای شهر در این جلسه در خصوص نامگذاری خیابان ها و معابر شهری گفت :هویت یک منطقه و محله و ساختار یک خیابان و کوچه در طول سالیان سال به وجود آمده؛ اگر قرار باشد یک خیابان جدید، کوچه و گذر و معبر جدید را نامگذاری کنیم، این روش نامگذاری صحیح است اما اینکه با هویت محله بازی کنیم، قابل درک نیست.

وی افزود: همه اسامی باید در کمیسیونی که قرار است تشکیل شود مطرح شوند تا نام ها و اسامی خیابان ها، معابر و محلات با فرهنگ وجایگاه تمدنی این شهر به توازن دست یابند.

شورا حق دخالت در کارهای اجرایی را ندارد

عباس آل بویه نایب رئیس شورا از پرهیز شورا در کارهای اجرایی نام برد و گفت : از وظایف شورای شهر برنامه ریزی و قانونگذاری است اما مجری نیستند و قرار نیست که شورا در مسائل اجرایی دخالت کند.

این عضو شورا افزود: شورا لازم است که در چارچوب قانون نظارت های کامل داشته باشد و به وظایف خود عمل کند ، برنامه ریزی شدیدا نیاز به تغییر و تحول ساختار داشته و سیاست های اجرایی ما باید قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد.

کمبود سالن آمفی تئاتر در شهر

عباس بابایی دبیر کمیسیون فرهنگی شورا اعضای شورا را نمایندگان مردم دانست و گفت : اعضای شورا از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند ، هیچ نهاد دولتی و حاکمیتی غیر از خود مردم نمی توانند آنها را قضاوت کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری همچنین افزود: بحشی از اشکالات ما داخلی است نگاه به بافت نرم فرهنگی ، نگاه ویژه ای است که متاسفانه بسیاری از مدیران آن را در اولویت قرار نمی دهند.

بابایی ادامه داد: بیشتر رویکرد ما موضوعات عمرانی و خدماتی است و نمی دانیم بافت نرم اولویت چندم ماست.

دبیرکمیسیون فرهنگی شورا پیشرفت عمرانی شهر را قابل قبول دانست و بیان کرد: متاسفانه بدلیل ورود شهرداری و شورا در بسیاری از کارهای اجرایی شهر ، وظیفه دیگر دستگاههای اجرایی به شهرداری محول شده است،شهرداری نباید تاوان پاسخگو نبودن دیگر دستگاههای اجرایی را پس بدهد. زیرساخت های اصلی در رویدادهای فرهنگی فراهم نیست و هنوز هم جای خالی سالن بزرگ آمفی تئاتر که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرمان بود احساس می شود.

تشکیل دبیرخانه رویدادهای فرهنگی و کارگروه و استفاده از ظرفیت نخبگان و موثرین شهر، گزارش اساسنامه تشکیل باشگاه ورزشی شهرداری بر اساس قوانین و مقررات مربوطه از دیگر موارد مطروحه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بود.