به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، عزیزالله شهبازی استاندار البرز در نشست تخصصی با اصحاب رسانه که امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با نظر بر اهمیت رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی گفت: حفظ حرمت رسانه ها و ایجاد امنیت برای فعالیت آن ها از اولویت های نماینده دولت در استان البرز است.

استاندار البرز با نظر بر این مطلب که امروز فرصت ارزشمندی برای بنده ایجاد شد تا در کنار کسانی که باشم که به دور از نگاه های سیاسی، اجتماعی و قومی نقطه نظرات خود را بیان کردند، توضیح داد: رسانه ها و مطبوعات نقش بسزایی را در تامین امنیت و آرامش شهروندان و نیز پاسخگویی دولت ایفا می نمایند و لازم است دولت ها دریابند که به صورت مستمر توسط رسانه ها رصد می شوند.

وی اظهار داشت: روشن سازی افکار عمومی و توجه ویژه مسؤولین بر این موضوع یکی از الزامات بوده که هیچ دولتی بدون توجه به آن ها نمی تواند به قدرت و حیات خود ادامه دهد.

استاندار البرز با تاکید بر گردش آزاد اطلاعات و پشتیبانی نظام و دولت از این امر، اظهار داشت: باور بنده این است که آگاهی از تمام موضوعات استان حق شهروندان بوده و به همین منظور، مسیر و قوانین لازم برای کسانی که توانایی نوشتن و گفتن را دارند، مشخص شده است.

شهبازی با اشاره به نقش موثر مطبوعات، افزود: رسانه ها مهم ترین رکن جهت تحکیم وحدت میان مردم و مسئولین هستند و انتظار می رود با خبرنگارانی که از عملکرد سیستمی دستگاه ها انتقاد سازنده می کنند برخورد و محاکمه قضایی صورت نگیرد مگر در صورت تعرض به مقام شخصی که در این صورت فرد حق پیگیری دارد.

وی بیان کرد: شغل خطرآفرین خبرنگاری یک عشق است که با هیچ پول و متاعی قابل معاوضه نبوده و هیچ موضوعی از جایگاه بالاتری نسبت به حفظ شان آن ها برای نظام و دولت برخوردار نیست.

استاندار البرز با تاکید بر ظرفیت های فراوان استان البرز مطرح کرد: باید از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی و نیز از جوانان بیشتر استفاده شود و لازم است خطوط کاذب و مرزبندی های دروغین را کنار بزنیم.

شهبازی بیان کرد: با توجه به اینکه دوستان خبرنگار راهکارهای مرتبط با مسائل موجود را ارائه دادند، انتظار می رود کارگروهی در این خصوص جهت اصلاح و برطرف سازی موارد مذکور تشکیل شود.

وی ضمن دعوت از مدیران به مقام پاسخگویی گفت: باید دست به دست هم دهیم و با وحدت و اتحاد به تقویت و تثبیت نظام کمک کنیم تا بتواند خود را برای عملکرد مطلوب تر آماده کند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۱/س/۳