پیشخوان » حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 777131
چهارشنبه - 2 مرداد 1398 - 09:16

حضور ۵۰ هزار ایرانی در سرزمین وحی

رئیس سازمان حج و زیارت از حضور بیش از ۵۰ هزار زائر و کارگزار ایرانی در سرزمین وحی خبر داد.

حضور ۵۰ هزار ایرانی در سرزمین وحی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بیش از۵۰ هزار زائر و کارگزار ایرانی در سرزمین وحی حضور یافته اند، گفت: این تعداد با ۲۰۳ پروازشرکت هواپیمایی هما از ایستگاههای پروازی داخلی به فرودگاه های مدینه منوره و جده انتقال یافتند.

وی گفت: تاکنون برای ۸۱۷۳۲ نفر یعنی بیش از ۹۲ درصد از ایرانیان اعزامی به حج ۹۸ نیز ویزا دریافت شده است.

بر پایه این گزارش، در اطلاعیه ستاد مکه مکرمه هم تعداد زائران ایرانی بیت الله الحرام ۳۷۲۲۵ نفر ذکر شده و آمده است: این افراد در قالب ۲۶۲ کاروان وارد این شهر مقدس شدند.

طبق آمار، ۱۵۸۰۴ زائر در قالب ۱۱۰ کاروان با ۶۶ پرواز از فرودگاه جده وارد عربستان شده و با محرم شدن در میقات جحفه برای انجام مناسک حج  به مکه انتقال یافتند.

همچنین ۲۱۴۲۱ نفر از زائران مدینه قبل نیز در قالب ۱۵۲ کاروان پس از زیارت بارگاه پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع(علیهم السلام) در مدینه منوره در مسجد شجره محرم شده و وارد مکه شده اند.

ستاد مدینه منوره هم در اطلاعیه خود تعداد زائران ایرانی در شهر پیامبر را تا پایان اول مرداد ۹۳۸۴ نفر در قالب ۶۸ کاروان اعلام کرد.

تا پایان سه شنبه (اول مردادماه) ۲۰۵۷ زائر در قالب ۱۶ کاروان وارد مدینه می شوند و ۱۸۶۹ زائر در قالب ۱۴ کاروان هم از آن خارج شده و به مکه می روند.

مجموع پروازهای مرحله رفت حجاج ایرانی ۳۶۱ پرواز خواهد بود و تقریبا همین تعداد پرواز نیز برای برگشت آنها در نظر گرفته شده است.

آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز ۹ مرداد و از شهرهای تهران، مشهد و تبریز صورت می گیرد. آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه نیز روز ۱۴ مرداد از شهرهای تهران، مشهد و ارومیه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/