فرهنگ و هنر » قرآن و فعالیتهای قرآنی
کد خبر : 311825
سه شنبه - 8 خرداد 1397 - 16:46

حضور ۳۹۷ قاری و مدرس تلاوت در دوره ارزیابی قاریان و مدرسان

نام‌نویسی هفتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم به پایان رسید و در مجموع ۳۹۷ قاری و مدرس تلاوت در این دوره شرکت کردند که این عدد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

حضور ۳۹۷ قاری و مدرس تلاوت در دوره ارزیابی قاریان و مدرسان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مهلت نام‌نویسی و ارسال اثر هفتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان قرآن به پایان رسید و در مجموع ۳۹۷ نفر در این دوره ضمن نام‌نویسی اثر اولیه خود را برای احراز در یکی از دوره‌های درجات یک تا چهار ارسال کردند.

در این دوره از آزمون‌ها ۳۱۶ نفر آقا و ۸۱ نفر خانم حضور دارند که از این میان ۲۷۳ نفر قاری و ۱۲۴ نفر هم به عنوان مدرس در آزمون‌ها شرکت کردند.

ارزیابی‌های اولیه جهت احراز نصاب حضور در یکی از درجات یک تا چهار تیر‌ماه انجام و پس از انجام این مرحله شرکت‌کنندگان باید شهریور‌ماه برای حضور در آزمون‌های تلاوت و مصاحبه آماده شوند.

آزمون کتبی یا نظری دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم آذر‌ماه به صورت متمرکز در تهران برگزار و پس آن مرحله احراز صلاحیت‌ها انجام و تا پایان سال نتایج نهایی هفتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان اعلام خواهد شد.

در این دوره از آزمون‌ها ۳۹۷ قاری و مدرس تلاوت قرآن کریم حضور دارند که این عدد نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته و در آن قاریان شناخته‌ شده‌ای از جمله مهدی غلام‌نژاد، سید‌مصطفی حسینی، وحید خزایی و مدرسانی چون سید‌امین میرزایی و بسیاری افراد دیگر حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/