تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » گزارش » گزارش-مصاحبه » ورزشی
کد خبر : 562591
یکشنبه - 18 آذر 1397 - 17:21

حرکت آرام آبی‌ها به سمت قهرمانی

پیروزی بر استقلال‌خوزستان، شکست نفت آبادان در تهران و در نهایت ثبت یک برد تاریخی در رشت، استقلال را برای نزدیک‌تر شدن به صدرجدول امیدوار نگه‌داشته است.

حرکت آرام آبی‌ها به سمت قهرمانی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، پیروزی بر استقلال‌خوزستان، شکست نفت آبادان در تهران و در نهایت ثبت یک برد تاریخی در رشت، استقلال را برای نزدیک‌تر شدن به صدرجدول امیدوار نگه‌داشته است. تیمی که تا سه هفته قبل در جمع پنج تیم برتر لیگ حضور نداشت، حالا فقط شش امتیاز تا پدیده صدرنشین فاصله دارد. آبی‌ها خصوصاً از این بابت امیدوارند که در دو فصل اخیر، هیچ گاه بعد از انجام چهارده مسابقه شرایطی بهتر از این فصل نداشتند. دو فصلی که در نهایت جزو سه تیم برتر لیگ هم بودند. استقلال فصل گذشته در این مقطع، سه رتبه پایین‌تر از این فصل حضور داشت و ۷ امتیاز هم کمتر کسب کرده بود. در لیگ شانزدهم هم از نظر امتیاز و هم رتبه شرایطی بدتر از این فصل داشتند.

اگر آبی‌ها باور دارند که در صورت بازگشت دوباره به لیگ، باز هم در بهترین شرایط می‌توانند نایب قهرمانی را جشن بگیرند، باید به آن‌ها سپاهانِ لیگ دهم و یازدهم را یادآوری کرد. سپاهان در پایان چهارده بازی نخست لیگ دهم دقیقاً به اندازه این فصل استقلال امتیاز جمع کرده بود. آن‌ها مثل امسالِ استقلال از پنج مسابقه ابتدای فصل فقط یک برد کسب کرده بودند و در چهارده بازی نخست هم دقیقاً ۶ برد، ۶ تساوی و ۲ باخت تجربه کرده بودند، بهترین بردشان با نتیجه پنج بر صفر ثبت شد و با ۲۴ امتیاز شباهت زیادی به این فصل استقلال داشتند. فصلی که در نهایت سپاهان با ۶۶ امتیاز رؤیایی آن را تمام کرد و قهرمان شد. حتی سپاهان فصل بعد از آن هم که قهرمانی را تکرار کرد، در پایان هفته چهاردهم، فقط یک امتیاز از این فصلِ استقلال بیشتر داشت. آمارهایی که نشان می‌دهد جام خیلی هم از استقلال دور نشده و شفر در صورت ادامه روند پیروزی‌های استقلال، می‌تواند به رویای قهرمانی‌اش تحقق ببخشد. اما راز موفقیت شفر چیست؟

تعویض‌های شفر تا هفته قبل هیچ‌گاه، گره بازی را برای او باز نکرده بود. هیچ کدام از گل‌های استقلال را تعویضی‌های شفر نه زده بودند و نه حتی ساخته بودند. صفر گل و پاس‌گل باعث شده بود که تعویض‌های استقلال خیلی ترسناک به نظر نیاید. ولی سرمربی این تیم در دو هفته اخیر، بازیکنانی به زمین آورد که حریفان را زمین‌گیر کردند. هفته گذشته الهیار صیادمنش در دقیقه ۶۵ وارد مسابقه شد و دقایقی بعد یکی از تماشایی‌ترین گل‌های نیم‌فصل را به ثمر رساند. صیادمنش در آن مسابقه به اندازه تمام تیم، شوت در چارچوب زد و نمایشی فوق‌العاده داشت. اتفاقی که در بازی این هفته استقلال هم تکرار شد. این بار در همان دقایق، رضا آذری به زمین رفت. یک بازیکن جوان دیگر که او هم برای شفر حسابی گل کاشت. آذری در تقابل با سپیدرود ۲ شوت در چارچوب زد، ۲ پاس‌کلیدی داد و در نهایت هم یک گل زد. و این یعنی اینکه تعویض‌های شفر در دو هفته اخیر دو گل زدند و حالا برخلاف ابتدای فصل، بالا رفتن تابلوی تعویض هم می‌تواند ترسی در دل رقیبان استقلال ایجاد کند.

تغییر تفکر شفر و اعتماد به بازیکنان جوان استقلال باعث شده آبی پوشان به یکی از رقبای خطرناک امسال تبدیل شوند رقیبی که آرام و خزنده در حال حرکت به سمت قهرمانی است.