استانها » تهران » تولیدی » صدیقه عباسی نیک
کد خبر : 862423
سه شنبه - 30 مهر 1398 - 11:52

حذف کامل شبکه‌های سیمی برق پایتخت تا پایان سال ۹۸

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، در حاشیه نشست شورای شهر تهران از حذف کامل شبکه‌های سیمی برق پایتخت تا پایان سال ۹۸، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، در حاشیه نشست شورای شهر تهران از حذف کامل شبکه‌های سیمی برق پایتخت تا پایان سال ۹۸، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ صبح روز ۲۸ مهرماه، رضا اردکانیان، وزیر نیرو با همراهی مدیران عامل صنعت آب و برق استان تهران، با حضور در ساختمان شورای شهر تهران، گزارشی جامع از وضعیت آب و برق پایتخت، اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو را ارئه داد.

اردکانیان در این نشست با بیان این که با تلاش جهادگران صنعت آب و برق، میزان تولید برق در کشور به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است و همزمان در مهار مصرف در ساعات اوج بار نیز به بهترین وضعیت خود نسبت به سنوات قبل رسیده‌ایم، این موفقیت‌ها را عاملی در جهت افزایش توانمندی کشور در تأمین انرژی مورد نیاز به ویژه در بخش‌های صنعتی خواند و ابراز امیدواری کرد با افزایش توان تولید در عرصه انرژی و همراهی بیشتر مردم در کنترل مصارف مازاد، قادر باشیم در سال‌های آتی نیز همچون سال جاری، شبکه توزیع، برقی پایدار، ایمن در ساعات اوج بار تابستان داشته باشیم.

اردکانیان همچنین با بیان این که با اجرای طرح قبض سبز، هر ساله در تهران از چاپ سی میلیون قبض کاغذی جلوگیری خواهد شد، این طرح را گامی مؤثر در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی داخلی دانست و در همین راستا با هدف کاهش مراجعات مردمی و کنترل ترافیک شهری و احترام به حقوق شهروندی و بهبود فرآیند خدمت رسانی به شهروندان تهرانی از ارائه ۹۷ درصد خدمات در عرصه برق پایتخت به صورت غیرحضوری توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، خبر داد.

حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز در حاشیه این نشست، با اشاره به برنامه‌های گسترده این شرکت به منظور توسعه و بهبود هرچه بیشتر شبکه برق پایتخت با هدف تسریع در خدمت رسانی به مشترکان و توسعه گسترده سامانه‌های متعدد ارائه خدمات غیرحضوری این شرکت، از اجرای برنامه‌های هوشمند سازی شبکه، همگام با دانش روز جهان و حذف کامل شبکه‌های سیمی تهران تا پایان سال جاری و جایگزینی آن با کابل خود نگهدار خبر داد.

وی این اقدام را گامی مؤثر در کاهش خاموشی‌های ناخواسته احتمالی و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از بحران‌های جوی خواند و ابراز امیدواری کرد با این اقدام تا پایان سال ۱۳۹۸ شاهد افزایش هر چه بیشتر شاخص‌های اطمینان و امنیت شبکه برق پایتخت باشیم.