استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 847366
شنبه - 13 مهر 1398 - 12:40
رییس ‌سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان:

حاملان و حافظان قرآن، مایه افتخار کشور هستند

رییس ‌سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: حاملان و حافظان قرآن باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و کشور به این افراد می‌بالد.

حاملان و حافظان قرآن، مایه افتخار کشور هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز عصر امروز در اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان که در مجتمع امین قم برگزار شد، عنوان کرد: دانشگاه قم افتخار می‌کند که میزبان سی‌وچهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان است و برگزاری سی‌وچهار دوره از این جشنواره کار عظیمی بود که وزارت علوم موفق به انجام آن شده است.

وی افزود: شمع وجود قرآن به گونه‌ای است که نایبان امام زمان(عج) و مراجع تقلید نیز خضوع و احترام بسیاری نسبت به آن دارند و آیات اعظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و علوی گرگانی سلام خود را به متسابقین ابلاغ کردند.

رییس دانشگاه قم بیان کرد: زمانی که مساله میزبانی جشنواره توسط دانشگاه قم مطرح شد، مسئولان وزارت علوم استقبال کردند و در راستای اجرای شکوهمند جشنواره حمایت کامل را انجام دادند و جوایز نفرات برگزیده را نیز تقبل کردند.

وی ادامه داد: حاملان و حافظان قرآن باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و کشور به این افراد می‌بالد؛ جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که از قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) تبعیت می‌کند.

دیرباز تصریح کرد: قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) است و در تمام دوران‌ها و اعصار کارایی دارد و در جهان کنونی به مفسران و مجریان واقعی قرآن نیاز داریم؛ به برکت جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا؛ ایران اکنون مجری قرآن است.

وی اضافه کرد: به برکت جمهوری اسلامی ایران، قرآن و عترت جایگاه والا و ویژه‌ای پیدا کرده است ولی همچنان در ابتدای راه هستیم و باید با بهره‌گیری از معارف قرآن و منویات مقام معظم رهبری، خادمان قرآن و عترت اهل بیت(ع) باشیم.