تولیدی » سرمقاله » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 209007
پنجشنبه - 28 دی 1396 - 10:05

حاشیه‌گریزی رژیم اشغالگر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، خاورمیانه سال‌هاست گوهر نادر امنیت را گم کرده است. طالبان، القاعده و داعش، اسامی آشنای ناامنی در این منطقه هستند. این منطقه از جهان محلی است از آشوب، ناآرامی، انفجار، تجاوز و اشغالگری. رژیم صهیونیستی، بیگانه‌ای است که با اشغالگری و سیاست غاصبانه خاورمیانه را ملتهب‌تر کرد. البته دول عربی […]

حاشیه‌گریزی رژیم اشغالگر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، خاورمیانه سال‌هاست گوهر نادر امنیت را گم کرده است. طالبان، القاعده و داعش، اسامی آشنای ناامنی در این منطقه هستند. این منطقه از جهان محلی است از آشوب، ناآرامی، انفجار، تجاوز و اشغالگری.
رژیم صهیونیستی، بیگانه‌ای است که با اشغالگری و سیاست غاصبانه خاورمیانه را ملتهب‌تر کرد. البته دول عربی هم غرور نداشته خویش را به تاراج این بیگانه‌ اشغالگر گذاشتند. رژیم صهیونیستی همواره تظاهر به نقش فعال در خاورمیانه داشته است؛ اما همه کشورها می‌دانند که این تنها رژیمی اشغالگر است که حق بدیهی حاکمیت ملت فلسطین را زیر پا گذاشته است.
با بحران سوریه، رژیم اشغالگر از قافله عقب نماند و سعی کرد با رویکرد ماکیاولیستی خویش، خود را نگران ملت سوریه نشان دهد. از این رو جت‌های اسرائیلی و موشک‌های زمین به زمین به اهدافی در حومه دمشق حمله می‌کنند تا نشان دهند که اسرائیل نگران ریاست جمهوری بشار اسد و پیروزی نزدیک او در جنگ داخلی سوریه است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت: «سیاست اسرائیل جلوگیری از این است که حزب‌الله با ایجاد تغییر، زمین بازی را از سوریه به لبنان ببرد. ما اقدامات ضروری را انجام خواهیم داد.»
او اضافه کرد: «اسرائیل در شش سال گذشته بیش از ۱۰۰حمله هوایی علیه ارتش سوریه و حزب‌الله برای جلوگیری از انتقال انبار سلاح و تجهیزات نظامی انجام داده است.»
این حملات نشان می‌دهد اسرائیل تلاش دارد پیشرفت‌های جدید برای ایجاد نفوذ در سوریه ۲۰۱۸ داشته باشد. با پایان جنگ داخلی سوریه، حزب‌الله و ارتش سوریه دیگر گرفتار جنگ نیستند و می‌توانند به مقابله با اسرائیل بپردازند.
ظاهرا رژیم صهیونیستی به هنجارشکنی عادت کرده است. عادت کرده است چون مدام نگران است؛ چون نامشروع است. اسرائیل نگران ورود ارتش سوریه به بخش‌های جنوبی سوریه است. حملات هوایی اسرائیل لزوما به گسترده‌ترشدن درگیری موجود منجر نخواهد شد؛ اما این را نشان می‌دهد که اسرائیل معتقد است در جنگ سوریه در حاشیه قرار گرفته و دیگر نمی‌خواهد در این موقعیت باشد.