حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 767878
یکشنبه - 23 تیر 1398 - 22:30

جوانان اهل تسنن می‌خواهند خادم امام رضا(ع) شوند+تصاویر

جوانان اهل سنت ارادت خاصی به حضرت رضا(ع) دارند و نه تنها با شوق از خدام بارگاه منور رضوی پذیرایی می‌کنند، بلکه خواهان خادمی حضرت نیز هستند.

جوانان اهل تسنن می‌خواهند خادم امام رضا(ع) شوند+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس، هدف یکدل و یکرنگ شدن زیر سایه خورشید رأفت و مهربانی ایران زمین است. خوب می‌دانند که اختلاف مذهب نمی‌تواند مانع اتحادشان باشد. مهم این است که خدایشان واحد است و پیامبرشان محمد (ص)، دشمنشان نیز یکی است و همین برای زیر یک پرچم بودن کفایت می‌کند. مردمان فرهیخته ایران زمین که همواره پیرو آیین یکتا پرستی بوده‌اند خوب می‌دانند که باید از هر بهانه‌ای برای با هم بودن و اتحاد و همدلی بهره برد. پس چه فرصتی بهتر از ایام گرامیداشت سلطان خراسان و خواهر گرامیشان حضرت معصومه (س).

کاروان های زیر سایه خورشید که از سال ۱۳۸۷ به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اعزام ۸ کاروان به ۸ نقطه فعالیت خود را آغاز کرده است. طی ۱۲ سال پیاپی بر برنامه‌‌ها و نقاط حضورش نه تنها در داخل ایران بلکه در نقاط مختلف جهان افزوده است، به طوری که امروز ۲۱۰۰ نقطه از کشور زیر سایه خورشید قرار گرفته است و نه تنها دل های مشتاقان بسیاری را روانه صحن و سرای حریم رضوی نموده است بلکه در راستای رسالت خطیرش به ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام نیز پرداخته است.

کاروان های زیر سایه خورشید امسال با اعزام ۷۱ کاروان شامل یک خطیب، یک مداح و یک خادم اقدام به اجرای برنامه در سراسر کشور کرده است.

دیدار با شخصیت‌هایی نظیر ائمه جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مدافعین حرم، بازدید از خانه‌های سالمندان، بهزیستی، عیادت از بیماران، بازدید از مراکز صنعتی و اقتصادی، حضور در مراکز نظامی، ناوها و… همه از برنامه‌هایی است که در آن تلاش می‌شود شمیم بارگاه منور رضوی در همه جا عطر افشان شود و همه با هم زیر یک پرچم اتحاد و همدلی‌شان را به رخ جهانیان بکشند.

خادمان بارگاه منور رضوی که تأسی از سیره و روش حضرت رضا (ع) را همواره سرلوحه عملشان قرار می دهند نه تنها در مراکز اجتماع شیعیان بلکه در میان اهل تسنن و حتی مذاهب مختلف دیگر حضور می‌یابند و در راستای افزایش وحدت و همدلی با یکدیگر دیدار می‌کنند.

اعضای کاروان‌های رضوی که همیشه با استقبال مردم فرهیخته از مذاهب مختلف مواجه می‌شوند. دست در دستان یکدیگر می‌نهند و به شادی این حضور وحدت آفرین را به جشن می‌نشینند.

خادمان رضوی نیز نه تنها در مراسمات نمادین بلکه با حضور در منازل علمای اهل تسنن ضمن دیدار یا عیادت از آنان پیام‌های مهر و دوستی را به همراه هدایای متبرک به آن‌ها اهدا می‌کنند.

از جمله برنامه‌های این کاروان‌ها در راستای حفظ وحدت میان مسلمین می‌توان به حضور خادمان بارگاه منور رضوی در نماز جمعه اهل تسنن در مسجد شافعی کرمانشاه اشاره کرد.

ماموستا غفوری امام جمعه روانسر یکی از همین علمای اهل تسنن است که در دیدار با خادمان بارگاه منور رضوی امام رضا (ع) را متعلق به همه مسلمانان و تمامی عالم بشریت می‌داند و معتقد است اهل تسنن مانند شیعیان ارادت خاصی به این امام همام دارند.

با تأسی به امام رضا (ع) توطئه دشمنان را خنثی می‌کنیم

وی هم با نگاهی فراتر به اشتراکات شیعه و سنی می‌پردازد و می‌گوید: وحدت تنها راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان جهان اسلام است و اهل بیت (ع) یکی از موضوعات مشترک بین شیعه و اهل سنت است که مورد احترام همه امت اسلام بوده و در کتب مختلف تمام مذاهب نیز به رفتارهای آن‌ها اشاره شده است و اهل تسنن نیز همواره برای کسب فیض از حرم مطهربه مشهد مقدس سفر می‌کنند و از فضای معنوی آنجا بهره‌مند می‌شوند. سیره حضرت رضا (ع) در خنثی کردن توطئه دشمنان در شرایط کنونی نقش بسزایی دارد و تأسی به ایشان توطئه دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

ماموستا شیخی امام جمعه اهل سنت شهر ثلاث باباجانی از دیگر علمای اهل تسنن است که حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید را موجب اتحاد می‌داند و ابراز می‌دارد: اهل تسنن همه ائمه را قبول دارند و ما کوچکتر از آنیم که ائمه را تعریف کنیم. آنان مشهورند و خداوند آنان را تعریف کرده است و به لطف خدا ما در ایران همواره از برکات مادی و معنوی ایشان بهره‌مند می‌شویم.

نه تنها علمای اهل سنت بلکه جوانان آن‌ها نیز ارادت خاصی به حضرت رضا (ع) دارند و نه تنها با شوق از خدام بارگاه منور رضوی پذیرایی می‌کنند، بلکه خواهان خادمی حضرت رضا (ع) نیز هستند.

شیفتگان حضرت رضا (ع) نیز به فرمایش رسول اکرم (ص) عمل می‌کنند و حال که امکان زیارت قریب برایشان مقدور نیست، به زیارت بعید متوسل می‌شوند و از راه دور دست ادب بر سینه می‌نهند و درود می‌فرستند بر خورشید ایران زمین حضرت علی بن موسی الرضا (ع).

انتهای پیام/