اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » پالایشگاه
کد خبر : 1033843
سه شنبه - 7 آذر 1402 - 13:30
رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت در هلدینگ پترو پالایش اصفهان عنوان کرد:

جهاد تبیین روایت تلاش‌ها و پیشرفت کشور است / تزریق روحیه امید و خودباوری درجامعه هدف عمده برگزاری دوره‌های راویان پیشرفت است

دیدن کارهای بزرگی که در صنعت نفت با استفاده از دانش روز صورت می‌گیرد، بسیار با اهمیت است و لذا آثار این بازدید را در نگاه و اندیشه نسل جوان کشورمان شاهد هستیم.

جهاد تبیین روایت تلاش‌ها و پیشرفت کشور است / تزریق روحیه امید و خودباوری درجامعه هدف عمده برگزاری دوره‌های راویان پیشرفت است

دومین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت با گرامیداشت یاد وخاطره شهید سید مجتبی نواب صفوی به میزبانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان در سالن جلسات شهرک شهید منتظری به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

دراین آئین رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت گفت: توانمندی و پیشرفت‌های حاصل شده در عرصه‌های مختلف تولیدی و بومی سازی در صنعت نفت و بخصوص در هلدینگ پترو پالایش اصفهان به خوبی مشهود است و این دستاوردها برای هر ایرانی غرورآفرین است.

حجت الاسلام و المسلمین حامد تقدیری، با اشاره به اینکه یکی از نقاط مهم حضور جوانان در برنامه‌های روایت پیشرفت، بازدید از دستاوردهای صنعت نفت افزود: دیدن کارهای بزرگی که در صنعت نفت با استفاده از دانش روز صورت می‌گیرد، بسیار با اهمیت است و لذا آثار این بازدید را در نگاه و اندیشه نسل جوان کشورمان شاهد هستیم.

وی افزود: وقتی با متخصصان و کارگران پرتلاش صنعت نفت از نزدیک دیدار می‌کنیم و کارهای بزرگی که در دست انجام دارند را می‌بینیم، مایه امید آفرینی در جامعه است.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت بر ضرورت حضور دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، قشرهای مرجع کشور در مراکز مهم صنعتی کشور تأکید کرد و عنوان داشت: نگاه بازدیدکنندگان ما قبل و بعد از بازدید از این اماکن مهم و مبتنی بر دانش فرزندان این مرز و بوم بسیار متفاوت است و امید در چشمان فرزندان این سرزمین موج می زند.

وی افزود: در حال حاضر کارهای بزرگی در صنعت نفت و از جمله در هلدینگ پترو پالایش اصفهان در حال انجام است که نگاه به هر یک از آنها نشانگر وجود ایمان و باورمندی در عمق نگاه فرزندان این مرز و بوم است.

وی تصریح کرد: وقتی با متخصصان صنعت نفت و کارگران پرتلاش این بخش از نزدیک دیدار می‌کنیم و کارهای بزرگی که در دست انجام دارند را می‌بینیم، مایه امید آفرینی در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین تقدیری با اشاره به اینکه رشد و پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، اجتماعی وغیره در کشور رخ داده ثمره خون شهداست ادامه داد: جهاد تبیین سازمان نیست، بلکه یک روایت از اتفاقات و تلاش‌های انجام شده در راستای پیشرفت کشور برای حرکت و خود باوری است.

صنعت نفت ایران به بلوغ و خودباوری رسیده است

رئیس مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، با اشاره به اینکه تاکنون توسط دشمنان تحریم‌های زیادی برای صنعت نفت ایران اعمال شده است افزود: علیرغم تمامی فشارها، نفوذ، تحریم‌ها با اتکا به دانش بومی و توان متخصصان توانستیم میدان پارس جنوبی را با ۹ میلیارددلار سرمایه گذاری و یک میلیارد متر مکعب تولید گاز مورد بهره برداری قرار دهیم.

حسین شاملی با بیان اینکه از دستاوردهای مهمی که در صنعت پتروشیمی رخ داده تولید ۷۸ میلیون تن در سال محصولات پتروشیمی است افزود: اکنون صنعت نفت به یک بلوغ و خودباوری رسیده است، که به سمت تولید محصولات زنجیره با ارزش بالا رفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارزش آفرینی محصولات در صنعت نفت به قدری بالا است که برای دادن مجوز احداث واحدهای خوراک به علت تعدد درخواست‌ها دچار مشکل هستیم.

همچنین سرهنگ متقی، رییس اداره فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در این مراسم به این مسئله اشاره کرد: در جنگ رسانه‌ای دشمن با تصویر سازی های غلطی که در دنیا، منطقه وکشورانجام شده است قصد دارند تا ناامیدی را در جامعه تزریق کنند لذا دراین زمینه قرار گاه پیشرفت وظیفه دارد تا با تبیین هر چه بیشتر دستاوردها و اقدامات انجام شده در کشور روحیه امید را در بین مردم تقویت نماید و امید آفرینی همه جانبه در کشور ایجاد نماید.